Storing/low pass filter

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Storing/low pass filter

Berichtdoor DX-Power » 16 maart 2009, 00:58

Heeft iemand nog iedeeen om zo weinig mogelijk storing te veroorzaken op mijn oude locatie had ik hier last van ik wil dit dus beperken op de nieuwe locatie.
Ik gebruik de kenwood low pass filter achter mijn bak kan niet achter mijn kachel anders blaas ik hem op.

Bestaan er nog betere low pass filters of kan iemand die bouwen? zijn er nog meer tip en trucs die je kunt toepassen.

Ik hoor het graag.
DX-Power
 

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor jack1956 » 16 maart 2009, 01:16

Hallo dx-power
Om zo weinig mogelijk te storen een vermogen toe passen van 4 waatt
maar ik las het woord linear dus dat zal wel niet gebeuren ha-hi :lol:
maar goed het volgende hoezo de filter niet achter de linear anders blaas ik hem op
dan zit er volgens mij toch iets niet goed aan jou kant
Heb zelf ook de kenwood LF 30A en die staat bij mij wel achter de linear(klv 350) en wel zonder problemen
Zoals hij nu geschakeld is bij jou doet de filter alleen het harmonisch signaal van je zender filteren en dus niet dat van je linear
Dus de harmonische signalen wat de linear produceren gaan zo de lucht in en kunnen storingen veroorzaken tv en dergelijke
daarmee wil ik niet zeggen dat als de filter achter de linear staat dat je dan geen storingen meer kunt veroorzaken alleen de kans is dan wel kleiner
maar als je het helemaal goed wil doen moet je tussen de zender en de linear een filter plaatsen en dan ook nog achter de linear een filter
dus ik denk als je de filter niet achter de linear kunt plaatsen dat er ergens iets niet klopt
Moet de filter eens controleren op de werking ervan of hij nog wel in orde
of er betere zijn weet niet hebben alle maal de zelfde werking alleen zijn er met b.v. 5 of 7 of 9 spoelen
enkele voor beelden de mfj 704 of mfj 702b of vectronics LP 2500 laats genoemde zijn alle drie met 9 spoelen
de kenwood heeft 5 spoelen om te filteren
M.V.G jack[url]pdflf30a[/url]
jack1956
 

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor DX-Power » 16 maart 2009, 01:51

Beste Jack1956,

Ik doe normaal ook de low pass filter achter de linear maar de kenwood kan een pep van 1000 watt meen ik.

En aangezien ik op de fm meer kan maken dan de lowpass filter aan kan lijkt me dit dus niet verstandig anders vliegt die nog door de muur.
Vandaar de vraag of er nog betere filters zijn of dat er misschien iemand is die zon ding voor mij kan bouwen.

Die laatsten die jij noemt kunnen die meer vermogen aan?

In elk geval bedankt voor je reactie.
DX-Power
 

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor jack1956 » 16 maart 2009, 02:17

Hallo
de mfj 704 kan 1500 watt hebben en kost +/- €65.00 a €70.00
de vectronics kan 2500 watt aan en kost €145.00a €150.00
Ja in die zin van het woord kan het inderdaad zijn dat er dan iets mis gaat
maar ja deze vermogens zijn wel van ja hoe moet ik dat noemen daar heb ik al jaren niet meer mee gewerkt
kan er dan ook wel inkomen dat je hier of daar wel ergens een storing kunt veroorzaken
moet mij alleen eens vertellen waarom zoveel vermogen?
Jack
jack1956
 

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor DX-Power » 16 maart 2009, 02:46

Ik zal eens op zoek gaan naar een aantal van die filters.

Ik zit alleen met veel vermogen vaak snachts om afstandjes te draaien of in diverse rondes te praten.

Lokaal praat ik altijd met 0,5 watt tot 10 watt of als het te gek druk word dan met een watt of 2-300.

Iedereen hiero zegt altijd wat ben je zwak en ik zo van hoezo dan je hoort me toch hahah nee ik snap wel dat vermogen is ook wel beetje te gek hoor
maar dat is zelden maar zeker voor het onzekere toch.
DX-Power
 

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 16 maart 2009, 08:05

Deze filters zijn ook goed maar niet echt goedkoop :arrow: viewtopic.php?f=20&t=3583
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor DX-Power » 16 maart 2009, 13:01

Ja dat zie ik misschien keer toch die filters aanschaffen die jack1956 voor stelt € 150,- is nog een keer te betalen.

Kun je 2 van die filters achter elkaar plaatsen? met een tussenkabel lijkt me wel te kunnen maar word het signaal dan nog gefilterd en krijg je geen terug slag?
met 2 filters dan moet je toch heel wat harmonischen eruit filteren toch?. Kenwood achter de bak dan linear en dan 2 van die vectronic filters.
DX-Power
 

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 16 maart 2009, 13:12

Normaal moet 1 filter genoeg zijn als het filter goed is tenminste. Het filter laat maar door t/m 30 mhz en alles wat daar boven zit wordt met een mega demping onderdrukt ,dus daar zou geen harmonische meer uit mogen komen .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Storing/low pass filter

Berichtdoor DX-Power » 17 maart 2009, 01:55

Het zal toch nooit super schoon word dus misschien 2 toch een goede optie? vergeet niet wat ik de lucht in gooi he maar kan dat wel?

Bak + kenwood filter + Linear + vechtronic filter tussenkabel en vechtronic filter en dan antenne

Lijkt me wel kunnen misschien iets verlies in vermogen maar paar honderd watt boeit niet zo ja dat doet het hem niet als signaal maar schoon is.
Ik lees ook over een soort spoel met je coax maken in een buis ofzo dat ook helpt?
DX-Power
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten