radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor -Mark- » 05 apr 2009, 18:12

helaas vandaag erg veel qrm hier, dus geen verbinding kunnen maken met de bunker.
-Mark-
 

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 05 apr 2009, 20:08

Komt er nog een klein verslag v/d meeting :?:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor norman » 06 apr 2009, 22:50

Nadat ik m'n Pr. Grant in de auto had geplaatst (voor het eerst) ben ik rond 10:30uur richting de bunker gereden vanuit Soest. Op de A7 ter hoogte van Wognum kwam ik in contact met de 19DX332 (Bernard). Hij stond stil halverwege de afsluitdijk een kop koffie te drinken en was op kanaal 30 usb aan het roepen. Hij kwam helemaal vanuit Drenthe richting de bunker gereden(!). Ik zat met Spaanse norm SSB vermogen en was redelijk verrast dat hij mij toen ontving.
Eenmaal aangekomen om circa 14:00 uur (ik was eerst langs een oude bekende op vistie gegaan) stond er al een andere Punto (een blauwe) met 27MC spriet. Natuurlijk moest die van mij er naast (die grijze):
Afbeelding
Bij de entree kreeg ik al meteen een lintje als aandenken van deze meeting. Meteen ook maar wat consumptiebonnen gehaald want het was behoorlijk warm en na een lange rit had ik ook wel honger. Men kon oa soep krijgen en broodjes frikandel, gehaktballen, bitterballen, etc.
De bunker is idd echt een bunker. Stamt uit de tweede wereldoorlog en toen was het ook een communicatiebunker. De huidige vereniging zet de traditie dus voort. Binnen was het gezellig druk. Heb met diverse mensen kennis gemaakt en ik kon mijn vragen kwijt over de huidige licenties en natuurlijk ook het 27MC gebeuren. Een gedeelte in de bunker was ingericht als een soort mini museum met nostalgische zend- en ontvangstapparatuur.
Afbeelding
Verder was er nog een kleine ruimte met actuelere zend apparatuur. Er was een heuse bar aanwezig en zelfs een kleine lounge ruimte om eens lekker relaxed onderuit te zakken. Ik ben aan de praat gekomen met Gerard, een van de mensen die al lang met deze vereniging verbonden is (zijn vrouw Joke stond achter de bar). Hij heeft mij de geschiedenis van de bunker en de vereniging verteld en heeft buiten de diverse antenne's laten zien:
Afbeelding

Afbeelding
Rond een uur of drie werd er nog een loterij georganiseerd. Er werden leuke prijsjes verloot, denk aan een mp3 spelertje, swr meter etc.
Tegen 5 uur nam ik afscheid en heb toen nog een paar uitgave's van hun verenigingsblaadje meegekregen.
Eenmaal in de auto rijdend nog even de kanalen rondgefietst en toen hoorde ik nog een van de dames van de vereniging nog met een paar andere 27MC-ers uit de omgeving napraten over de meeting. Hier heb ik net zo lang naar geluisterd totdat hun signaal uiteindelijk in de ruis verdween.
Het was voor mij een leuke ervaring om andere mensen te ontmoeten met dezelfde hobby. Er was een goede opkomst en over het weer hadden we al helemaal niet te klagen. Daar in de bunker niet heel veel ruimte is voor zoveel mensen konden we gelukkig ook buiten in het zonnetje de gesprekken voortzetten.
Oh ja, voor de forumleden onder ons, ik droeg een beige broek en een wijnrode Nike trui met capuchon 8)
norman
 

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor tjebbe » 06 apr 2009, 22:58

leuk verslag Norman. mischien moet ik de volgende keer ook ff langs komen.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor Flip 19AT510 » 07 apr 2009, 08:40

Hallo allemaal, we kunnen terugkijken op een zeer geslaagde meeting. Het was gezellig, we hadden mooi weer en de opkomst was prima. Ik wil de mensen die foto's hebben gemaakt vragen deze tevens door te sturen via de meeting website. Deze foto's worden dan op de website en in ons clubblad gepubliceerd.

Gister zijn er al wat foto's geplaatst.

http://tr.im/h7iG

73's Flip 19AT510
Flip 19AT510
 

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 07 apr 2009, 12:20

@Norman tnx voor het verslag erg leuk .Lijkt me de moeite waard om eens te gaan kijken .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor rob kenwood » 07 apr 2009, 22:08

ook ik heb mij prima vermaakt op deze dag! mooi weer, eten,drinken! wat wil je nog meer :D :D nog wat at jongens gesproken en nog ff wat zitten spelen met de zenders! flip en theo bedankt mannen!!!!!
rob kenwood
 

Re: radio-meeting in de bunker 5 april 2009. Van Theo 19AC584

Berichtdoor Flip 19AT510 » 13 apr 2009, 15:43

Ik heb zojuist weer een aardige collectie foto's op de meeting website geplaatst.

http://tr.im/h7iG

73's Flip 19AT510
Flip 19AT510
 

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten