Storing.

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Storing.

Berichtdoor schoeffel » 03 nov 2016, 23:48

Hmm,,...

Storing, en niet weinig ook.
Ik reed langs het gemeentehuis hier in Nuenen en had toevallig kan. 14 op staan.
De meter sloeg vol uit en de luidspreker gaf een hoogst irritant geluid.
Na een 100 a 150 meter was het weer weg.
Maar ik heb in de auto een antiek bakje hangen wat overigens goed werkt, een Uniden PC 404.
Dus ik dacht, effe iets anders in de auto plaatsen, dus mijn CRT 6900 N.
Precies hetzelfde, een enorme storing.
De Noise blanker aan, dat scheelde recht voor de deur slechts één s punt.
Nou vraag ik me af,...
Hun veroorzaken een berg storing,..
Kan ik dus ook met mijn auto ergens in de buurt gaan staan en ook bij hun een hoop storing veroorzaken.
Ik zat te denken om op hetzelfde kanaaltje 14 in ssb muziek te gaan draaien, recht voor hun voordeur, dat moet toch een mooi zooitje ellende veroorzaken en die troep van hun ontregelen.
Heeft iemand enig idee om plc storingveroorzakers te kunnen aanpakken door ook een storing op hun kanaal te zetten.
Ja,.. ik weet,... het is niet helemaal netjes, maar ik word er niet goed van, thuis heb ik constant storing van een s 7 a 8.
Ergens moet er iets zijn om dat te kunnen doen,... maar wat ??.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Storing.

Berichtdoor plientjebr » 04 nov 2016, 09:07

Schoeffel, ik denk dat je je een hoop ellende op de hals haalt door terug te gaan storen.
Er is denk ik weinig aan die PLC storing te doen.....helaas.
Niet in de buurt gaan rijden van het gemeentehuis is de enigste oplossing :wink:

Hier op het ogenblik weer veel storing sinds men weer kerstlampjes buiten heeft hangen.
Sinterklaas is nog niet eens geweest, maar de kerstlampjes moeten al weer branden :roll:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Storing.

Berichtdoor schoeffel » 04 nov 2016, 21:37

Hmm,..

Hey Plientje.
Maak je geen zorgen hoor, ik pas wel op.
Maar even de zaak in het honderd sturen, even alles plat krijgen, zou een mooie stunt zijn. :lol:
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Storing.

Berichtdoor Robber57 » 07 nov 2016, 13:52

.
Laatst bijgewerkt door Robber57 op 03 aug 2018, 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: Storing.

Berichtdoor 19-DT-170 » 08 nov 2016, 12:03

De communicatie verloopt over de bedrading, net zoals bijvoorbeeld ADSL en VDSL.
Alleen is het elektriciteitsnet niet afgeschermd. Dat betekent dat de PLC signalen
als ongewenst nevenproduct dit datasignaal uitzend.
Omdat de frequentie van PLC werkt van 0 - 30 MHz
fungeert het elektriciteitsnet als een prachtige zendantenne.

Je kunt wel een signaal uitzenden, maar daar heeft powerplug geen last van.
Ook al zou je 'last' veroorzaken, op een breed spectrum van 0-30 MHz is een radiosignaal
met een bandbreedte van een paar kHz veel te weinig om merkbaar verandering teweeg te brengen.

Overigens is de industrie bezig om powerplugs op de markt te brengen met een hogere snelheid.
Dat betekent dat de toekomstige powerplugs op een nog groter frequentiegebied storing gaat veroorzaken.

We mogen de Britse overheid dankbaar zijn voor het toelaten van deze rommel
(ze hebben het onder druk van de industrie goedgekeurd, ondanks dat ze wistens en wetens waren dat PLC techniek
storing veroorzaakt bij andere gebruikers),
en we mogen de Europese Unie dankbaar zijn dat ze de Britten op hun blauwe ogen hebben geloofd
en de zooi in heel Europa hebben toegelaten.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Storing.

Berichtdoor schoeffel » 08 nov 2016, 23:17

Hmm,,...

Zijn we mooi klaar mee.
Dan moeten we maar gaan hopen dat daar er elke dag de bliksem inslaat een keer of tien.
Maarja,... zoveel geluk zullen we niet hebben.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Storing.

Berichtdoor Wintertje » 27 dec 2016, 17:38

afgelopen dagen de radio weer eens in de auto aangesloten op een aantal trajecten dwars door Nederland. Van Noord (Drenthe) naar Zuid-West (breda) Nederland.
Leuk! Ik kreeg er weer zin in. Mijn Sirio ML-145 doet het qua ontvangst echt onwijs goed.
2e de Kerstdag zelfs leuke condities. Engeland en Duitsland te werken vanuit de mobiel met 4 watt :shock:
Ook een paar basis stations gesproken.

Toen ik bij mij in de wijk aankwam zonk de moed me echter weer in de schoenen. In plaats van een S7, is de (PLC)storing nu al ruim 10db+9 bij mij in de straat. Is dit normaal? Onderweg heb ik wel eens een S5 storing, maar zo heftig als bij mij in de straat heb ik het nergens.
Kan ik hier iets mee/aan doen? Het lijken een aantal huizen te zijn waar de storing vandaan komt.
O ja, ik heb eigenlijk geen zin om de mensen te benaderen die wonen waar de storing vandaan komt.

Agentschap Telecom of is dit vloeken in de kerk?
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Storing.

Berichtdoor schoeffel » 27 dec 2016, 20:25

Hey Wintertje.
Erg is dat hé, je krijgt er grijze haren van.
Ik hoorde gistermiddag een station uit Denemarken toen ik vanuit Nuenen naar Geldrop reed.
Mobiel !!!, machtig mooi, gewoon FM, maar werken ging niet, ik had maar 4 watt in de auto.
Had ik mijn CRT er maar ingezet, sterkere stations uit de buurt drukten me gewoon weg of gaven geen ruimte om er even tussen te komen, jammer.
Maar hier speelt nog iets, dat is echt erg. :evil:
Bij het gemeentehuis,.. op kan. 14, daar hoor je stations die 5 km verderop zitten met meer als 4 watt gewoon helemaal niet.
Op de andere kanalen heb je ook wel storing, maar veel minder, bij het gemeentehuis is het bijna een draaggolf.
Ik loop al enkele dagen met het idee rond om eens binnen te wandelen en op vertoon van mijn licentie een klacht in te dienen.
Ook op 27 mc hoort gewoon gewerkt te kunnen worden, op ALLE kanalen, de 11 meter is eigenlijk ook een amateurband.
Soms denk ik wel eens dat de 27 mc gewoon als een bandje wordt gezien dat voor de lagere bevolkingsklasse is.
Daar komt het allemaal niet zo nauw,.... :x
Op 10 meter is de storing al een heel stuk minder, op 2 meter en 70 cm nagenoeg niets.
Ik hoor al veel cb'ers die net onder of boven de 2 meter amateurband zijn gaan zitten, of op de 10 meter.
Dat is geen goede zaak, het AT mag zeker wel eens aandacht geven aan die ontwikkelingen en aan de PLC storing iets doen.
En vloeken in de kerk doe je in mijn ogen zeker niet.
Maar het gaat zeker erger worden vrees ik, alles moet via afstandsbediening, tot de verlichting aan toe.
Ik ben bang dat zo de cb-band gewoon uitsterft en er voor velen niks anders overblijft als weer te gaan piraten op andere frequenties of met erg veel vermogen gaan zitten werken.
Dat gebeurd nu al, kijk maar eens wat er op Marktplaats allemaal te koop staat.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Storing.

Berichtdoor plientjebr » 27 dec 2016, 22:22

Het AT heeft geen nut wintertje.
Ik heb ze 2 keer benadert wegens een enorme PLC storing van de buren.
Ik moest het maar proberen om mijn antenne te verplaatsen of hoger te zetten om te zien of ik van
de storing af kon komen, maar het AT kon er niets aan doen.

Ook hier in de straat zijn er weer een aantal bewoners die dingen in huis hebben die storen.
Rijden we met de auto de straat in heb ik altijd een dikke 9 storing bij bepaalde woningen.
Hebben we de bak in huis aan zit ik bepaalde uren van de dag met een 7 a 8 storing, dit vooral overdag.
Het maakt de hobby er niet leuker op, maar ja, wat doe je eraan..... :(
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Storing.

Berichtdoor coszmo » 27 dec 2016, 23:04

Buitenaf gaan wonen
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: Storing.

Berichtdoor Wintertje » 28 dec 2016, 09:45

Bedankt voor jullie reacties @Schoeffel en @Pauline.
Ik denk dat Schoeffel het het mooiste verwoord; het is maar een bandje voor lager opgeleide mensen....

Maar toch vind ik de storing die die dingen veroorzaken te heftig. Wellicht kan een jurist hierin iets meer betekenen dan een zeurende burger. Het gevolg wat Schoeffel schetst is verplaatsing van 11M naar 10M en 2 en 70cm. Echter de 11M heeft juist iets magisch. Het viel mij afgelopen dagen op dat er in bepaalde gebieden nog voldoende stations op de 40 MARC kanalen zitten.

Veroorzaakt die PLC storing toevallig niet een of andere ziekte vergeleken met de straling van een magnetron :evil:
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Storing.

Berichtdoor plientjebr » 28 dec 2016, 10:55

Van die PLC storing kun je een zenuwinzinking krijgen wintertje :lol:

Ach, het is gewoon heel jammer.
Hier in Groningen is het nog heel druk op de 40 kanalen.
Helaas is het soms onmogelijk een leuk gesprek te hebben met een station een dorp verderop.
De storing verpest het enorm.

Bij het AT vonden ze het overigens heel jammer dat dit gebeurd, maar ze kunnen er niets aan doen.
Ook was ik trouwens maar 1 van de weinige die een klacht erover melde, misschien moeten meer mensen
klagen?
Het is toch gewoon niet normaal dat zo'n leuke hobby verpest word?
Dat het een bandje is voor de lager opgeleide mensen....als dat zo zou zijn hebben die ook rechten toch?
Daarbij vind ik dat persoonlijk pure discriminatie.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten