Veel storing USB

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Veel storing USB

Berichtdoor Snof » 03 apr 2022, 10:26

De enigste optie is dan bv oproepen op 27.555 en uitluister op bv 27.935 of nog iets hoger net voor de 28 Mhz, of op een websdr luisteren.
Of remote gaan werken als je iemand kent die ergens achteraf woont en daar wat hobby spul mag plaatsen.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Veel storing USB

Berichtdoor bullock » 04 apr 2022, 12:01

Ok heb beslist uit te luisteren op web sdr en alle materiaal gaat in de verkoop-nieuwe antenne super lemm-nieuwe coax kabel -nieuwe voeding -kenwood 450s met ingebouwde tuner crt 9900-superstar 3900 etc eigenlijk alle spullen komt zo n einde aan mn hobby die ik al van 1985 deed door de qrm-storing jammer doch iedereen bedankt voor alle info gr
bullock
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 jun 2021, 22:17

Re: Veel storing USB

Berichtdoor 19JP072 » 04 apr 2022, 20:46

Je kunt natuurlijk ook zenden met je Kenwood en luisteren via een websdr. Als je de Kenwood aan een PC of laptop kunt hangen kun je via het programma CatSync de websdr met je Kenwood bedienen. Ofwel als je aan de VFO van je Kenwood draait, draait de websdr mee. Zo heb je een tweede ontvanger.

Als je storing alleen van zonnepanelen komt, zou je ook nog eens een QRM Eliminator kunnen proberen.
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: Veel storing USB

Berichtdoor FvF » 04 apr 2022, 21:24

Ik begreep juist dat vanwege de vele storingen door foutieve zonnepanelen/omvormers, er een zo goed als gewonnen rechtszaak door het Agentschap Telecom was aangespannen tegen die groene gekte. Ik heb er ook last van, maar no way dat ik er mijn spullen voor weg deed, dan schiet ik er wel een stel lek, kunnen ze mooi de nieuwe storingsvrije types voor neerzetten.
FvF
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 24 feb 2022, 23:13

Re: Veel storing USB

Berichtdoor 19JP072 » 04 apr 2022, 21:48

FvF schreef:Ik begreep juist dat vanwege de vele storingen door foutieve zonnepanelen/omvormers, er een zo goed als gewonnen rechtszaak door het Agentschap Telecom was aangespannen tegen die groene gekte. Ik heb er ook last van, maar no way dat ik er mijn spullen voor weg deed, dan schiet ik er wel een stel lek, kunnen ze mooi de nieuwe storingsvrije types voor neerzetten.


Klopt, maar daarmee is het probleem niet opgelost. Een flink deel van NL ligt vol met de apparatuur van die fabrikant. Daarnaast is er ook veel apparatuur die op zichzelf niet stoort, maar gewoon niet goed aangelegd is.en daarom wel stoort.
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: Veel storing USB

Berichtdoor FvF » 05 apr 2022, 22:01

Op dit moment knalhard Brazilië op de sloper draad, maar ja de zon schijnt nu niet dus goed storingsvrij te horen. 27.600 27.617 was net een 19at'er mee bezig, leuk om weer eens wat te horen. Kan niet wachten om te verhuizen en alles op dak te zetten.
FvF
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 24 feb 2022, 23:13

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten