Kabel naar buiten brengen <> Mondeo 2008

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Kabel naar buiten brengen <> Mondeo 2008

Berichtdoor RamsesIV » 12 aug 2010, 14:22

Ik probeer al sinds een tijdje (jaartje) om mijn antenne kabel op een gecontroleerde manier naar buiten te laten komen uit mijn wagen. Maar daar waar ik met de Mondeo van 2004 totaal geen probleem had om via de regengoot bovenaan de achterklep naar buiten te komen, is dit een probleem bij de Mondeo 2008. Bij de mondeo 2004 was er gewoon genoeg plaats tussen klep en carosserie om deze gewoon langs de rubbers naar boven-buiten te voeren. Bij de Mondeo2008 is die plaats verkleintn enkel bovenaan aan de hoeken van de achterklep is er wel meer dan plaats genoeg, maar de kabel blijft dan natuurlijk niet op zijn plaats liggen. Ik dacht aan een extra houd magneetje voor de kabel, maar dan zit je weer met de vele snelweg kilometers waar die wapperende kabel aan moet geloven.
Voor een tijdelijke oplossing ging het wel, tot de coax begint te verschuiven en de kabel op de duur half aan gort is geschuurd door elke keer de klep te openen. Nu had ik nog een oude achterklep klem liggen waar ook de kabel mooi geïntegreerd het-hoekje-om wordt begeleid naar buiten toe. Het zou bijvoorbeeld lukken om deze te gebruiken om dan de laatste centimeters hierop aan te sluiten tot de magneetvoet. Maar dit is wat gek, daar met elk extra tussenstuk weer verlies optreedt. En dan ook natuurlijk de drempel weer serieus kleiner wordt voor de onbekende om alles even af te koppelen en mee te nemen.
Iemand een goed alternatief om mijn kabel te fixeren ter hoogte van de hoek vd achterklep om naar buiten te voeren? Ik zit met firma wagen dus gaten bijmaken is geen optie en dus een idee waar ik niets mee kan... (ah - :( - ik mis de eigen auto!)
RamsesIV
 

Re: Kabel naar buiten brengen <> Mondeo 2008

Berichtdoor Hét Drentse Station » 12 aug 2010, 15:04

Is het een sedan, hatchback of station ?
Hét Drentse Station
 

Re: Kabel naar buiten brengen <> Mondeo 2008

Berichtdoor RamsesIV » 13 aug 2010, 14:40

ahja, de clipper uitvoering, dus station.
Misschien toch een kabel geleidertje aan de binnenkant klep voorzien met gaatje in de interieurafwerking dan? Ik weet niet hoe ik het anders opgelost krijg...
RamsesIV
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten