Toontje mobiel stelt zich voor

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Toontje » 14 apr 2012, 08:27

Ik doe mijn best. Het is mijn dagelijkse auto 8)
Toontje
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Black Smurf » 14 apr 2012, 16:05

Pracht bak! Is het een Impala?
Black Smurf
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor plientjebr » 14 apr 2012, 16:10

Ziet er beter uit als een Mustang die ik in bezit had (heb)....
Pracht van een auto hoor!!!!
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Toontje » 14 apr 2012, 18:34

@Black Smurf: Het is idd een Chevrolet :wink: Een Monte Carlo SS uit 1986 om precies te zijn.
@plientjebr: Dank je wel! Ik ben er erg blij mee (zelf uit Texas geimporteerd).
Toontje
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Black Smurf » 14 apr 2012, 23:36

ff of-topic, hij lijkt wel heel erg op een Buick Grand National, alleen kon ik de achterlichten niet rijmen.. (Buick heeft horizontale achterlichten), maar dat ter zijde; pracht wagen! Wie weet kom ik je nog eens tegen (dan wel op kan.19) 8)
Black Smurf
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Toontje » 15 apr 2012, 11:17

Klopt! De Buick Grand National (rechts boven) is idd een broertje. Net als Chevrolet is Buick een merk van General Motors en in die tijd was het gebruikelijk dat meerdere merken van GM op basis van het zelfde platform (in dit geval een G-body) een auto bouwden.

Ander broertjes zijn de Oldsmobile Hurst (links onder) en de Pontiac Grand Prix (rechts onder). Oldsmobile en Pontiac zijn ook GM merken.

Afbeelding
Toontje
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor peter stardust » 15 apr 2012, 11:36

Dat zijn mooie auto's daar niet van, maar voor mij als fanatiek groene jongen is het not done hier.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Black Smurf » 15 apr 2012, 13:55

Groen, prima! Een ieder z'n favoriete "kleur", een groene Corvette c6 Twin Turbo Lingenfelter met +900 pk's zou ik ook erg tevreden mee kunnen zijn. De Oldsmobile HURST ken ik! Dat was een unieke uitgave! Ik heb hier een stapel Chroom en Vlammen bladen liggen waar een special in staat. Ook een ERG indrukwekkende auto. :mrgreen:
Black Smurf
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor 8klepper » 15 apr 2012, 14:13

peter stardust schreef:Dat zijn mooie auto's daar niet van, maar voor mij als fanatiek groene jongen is het not done hier.

goed bezig,
dan blijft er meer over voor de rest ;)
8klepper
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor peter stardust » 15 apr 2012, 21:21

8klepper schreef:
peter stardust schreef:Dat zijn mooie auto's daar niet van, maar voor mij als fanatiek groene jongen is het not done hier.

goed bezig,
dan blijft er meer over voor de rest ;)

Ik zou graag ook wat benzine/diesel voor mijn kleinkinderen willen overhouden,dus als we allemaal zo door blijven doen zal dat niet lukken maar daarvoor is een ander forum en niet het cb forum.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Black Smurf » 15 apr 2012, 22:50

Met alle respect, dat staat voorop, maar op de banner, links boven staat ALLES over de CB wereld. Mobiel CB verkeer is daar gewoon een deel van. Wellicht zijn wij iets van het topic afgedreven, maar de kern gaat om de 27mc antenne en de "shack" in de auto, dus mijn inziens legitiem om daar een mening over uit te wisselen. Terug naar de orde van de dag, Is dat nu van invloed? een coating over de antenne? ik ben hier ook wel benieuwd naar. On second thought, het word niet standaard geleverd door de fabrikanten, en dat zal ook wel z'n redenen hebben.
Laatst bijgewerkt door Black Smurf op 16 apr 2012, 12:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Black Smurf
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Toontje » 16 apr 2012, 08:04

@peter stardust: Mijn auto rijdt op LPG. En omdat ik mij bewust ben van mijn 'minder groene kant' heb ik 3 jaar geleden 17 zonnepanelen op mijn dak laten leggen om een stukje daarvan te compenseren. Ik hoop dat dit een klein stukje van mijn slechte eerste indruk compenseert.

Over de antenne: Met krimpkous is geen goed plan...... De SWR is dan niet eens in de richting van een acceptabele waarde te krijgen. Ik heb hem nu met een watervaste stift zwart gemaakt. Dat lijkt geen invloed te hebben. Echter -ook na wat spelen met de plaats van de antenne op de kofferbak- is de SWR niet beter te krijgen dan 1:2,5 op kanaal 1 en 40. Op 20 zit ik de buurt van 1:1,5.

Wat mij ook opvalt is dat het vermogen van de bak al minder is dan toen ik hem kocht..... Op kanaal 20 (vanwege de beste SWR) heb ik even getest, maar kom ik maar iets boven de 20W uit, terwijl ik hem bij de verkoper echt op 30W heb gezien.
Wat ook opvalt is dat het knopje om het vermogen te regelen al bij ong. 1/3 tot de helft van de draaiing voor 20W zorgt en dat verder draaien niet zorgt voor meer vermogen.
Ik heb hem nu maar op 15W max. gezet. Ook probeer ik de buitenste kanalen een beetje te mijden. Ik hoop daarmee de eindtrap een beetje te sparen want ik zit niet te wachten op het vervangen van de MRF455.
Toontje
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor rob kenwood » 18 apr 2012, 09:17

toon! geef ff een pbtje naar jan hier op het forum! die weet alles van president af en die kan je wel helpen met je probleem! enne staat je swr al wat beter? anders kom je maar langs, zit op 5min van schiphol af nl!
rob kenwood
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor Toontje » 18 apr 2012, 20:53

OK Rob bedankt voor de info. Ik zal die Jan eens opzoeken.

Toen ik bezig was buiten kwam de buurman met een doos die hij van zolder had gehaald. Er zat ook een oude SWR meter in die ongeveer hetzelfde aangeeft als mijn meter, dus de meter is wel goed.
Ik ga een beetje experimenteren met de antenne op andere plaatsen op de auto. Misschien op het dak. Alleen om te zien of ik de SWR beter kan krijgen.
Als ik er echt helemaal niet meer uitkom laat ik het je weten en waai ik wel een keer voorbij. In ieder geval bedankt voor het aanbod!
Toontje
 

Re: Toontje mobiel stelt zich voor

Berichtdoor rob kenwood » 21 apr 2012, 14:07

no problemo kerel! hoor het wel.
rob kenwood
 

Vorige

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten