Mike

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Mike

Berichtdoor Poverino » 01 dec 2020, 19:07

Hoi allemaal, Mijn naam is Mike en ik zat net even te rekenen, ongeveer 35 - 40 jaar geleden was ik een verwoed radioamateur. Alles illegaal maar wel te vinden op de 27Mc, 2 meter, 70cm, 10 en 12 meter e.d. Goed uitgerust met een lomp grote antenne op de woning voorzien van alle antennes richtbeam en warc elementen. De opkomst meegemaakt van de welbekende computer en toentertijd met een Packrard 232 Decoder de morse-signalen omzetten naar letters op een monochroom beeldscherm. Kortom een heerlijke maar ook spannende tijd die door werk en omstandigheden uiteindelijk is gestopt.

Nu ben ik aan het rondkijken of ik een 27Mc (voorkeur USB/LSB) bak in de auto wil bouwen. Mijn vragen zijn dan ook het volgende:

1. Is er nog leven in het 27Mc gebeuren of is alles zo'n beetje doodgebloed.
2. Is er nog wel wat te doen op de lange afstanden USB/LSB?
3. Ik zou graag willen weten wat op dit moment zo'n beetje gangbaar is en waarmee wordt gewerkt. Ik had zelf goede ervaring(en) met de President Lincoln en Jackson wat toen erg goeie bakken waren.

Mijn wens is om een goeie bak in mijn wagen te bouwen voorzien van voldoende vermogen en een goede ontvangst. Antenne een Wilson of een K40 was hetgeen wat toen meer dan goed was, ik weet echter niet wat nu de kanjers zijn. Het zou mooi zijn als ik niet zo'n grote spoel op de antenne zou hebben. Ik denk wel, als alles doorgaat, dat ik deze vast op de wagen monteer. Het hoeft allemaal niet de hoofdprijs te worden, een goede 2e hands (liefst waar niet aan is gesleuteld) maar wel goed is voor mij ook te doen. Ik zie uit naar reacties. O ja ik heb gekeken, en kan een bak van maximaal 18cm breed kwijt. Voorkeur USB/LSB/AM/FM maar anders gewoon een 40 kanalen bak FM/AM, goede antenne en een lineair er achter indien nodig.

Ik had al een lijstje gemaakt met benodigdheden:
- Zender AM/FM of uitgebreid met LSB/USB
- Bak mag maximaal 18cm breed zijn)
- Antenne
- Antenne plug
- Staande golf meter
- Liniar 50Watt (RM KL203 )
- Tussenkabeltje
- Extern speaker

ik zie graag jullie reacties tegemoet en/of adviezen. M.b.t. de microfoon heeft het de voorkeur dat ik zo'n handsfree microfoon er op aan kan sluiten of kan maken gezien de wet- en regelgeving in het buitenland. Bak mag illegaal zijn.

Zo een heel verhaal. Als het nog niet duidelijk is of er zijn nog vragen en/of opmerkingen ik zie deze met belangstelling tegemoet. Fijne dag verder

Met een warme vriendelijke groet,
Mike
Laatst bijgewerkt door Poverino op 01 dec 2020, 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Met een warme vriendelijke groet,
Mike
Facta Non Verba – “Geen woorden maar daden”.
Et non faciunt - "Doe wel en zie niet om".
Avatar gebruiker
Poverino
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 nov 2020, 19:23

Re: Mike

Berichtdoor Snof » 01 dec 2020, 19:17

Welkom Mike,
Het is heel afhankelijk van de regio waar je rijdt, hier in de regio is er vaak activiteit op 27,935.
En van maandag t/m vrijdag hoor ik regelmatig truckers die hier in de omtrek van 10 a 15 km rond rijden.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Mike

Berichtdoor Poverino » 01 dec 2020, 20:24

Snof schreef:Welkom Mike,
Het is heel afhankelijk van de regio waar je rijdt, hier in de regio is er vaak activiteit op 27,935.
En van maandag t/m vrijdag hoor ik regelmatig truckers die hier in de omtrek van 10 a 15 km rond rijden.



Ok dank voor je reactie.
Met een warme vriendelijke groet,
Mike
Facta Non Verba – “Geen woorden maar daden”.
Et non faciunt - "Doe wel en zie niet om".
Avatar gebruiker
Poverino
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 nov 2020, 19:23


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten