even voorstellen

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

even voorstellen

Berichtdoor michael » 09 okt 2021, 17:47

ben michael kom uit limburg, heb 20/25 jaar terug graag gespeeld met 27mc, toen was er nog wel wat te doen, ik kwam laatst een oude voeding van me tegen en zo is het weer begonnen:) kon mn andere spullen niet meer vinden al zou ik ze waarschijnlijk nog wel ergens hebben liggen. bus dus maar naar een winkel gegaan heb me een Lincoln 2 en een Wilson 1000 en een Swr power meter gehaald om te beginnen. in de auto toch al contact gelegd van 20 a 25 km van me vandaan was luid en duidelijk en leuk. nu thuis ff geprobeerd maar das niks geworden, heb dus een goeie antenne nodig. ik kan er wel een kopen bijv antron 99 alleen ik zou niet meer weten hoe die precies af te stellen. nu zat ik te denken een antenne voet in de tui te zetten en dan daar uiteindelijk een antenne aan vast te maken, het is snel opgezet en snel af te breken mocht het eens nodig zijn.
ik vraag me af zijn er nog meer mensen uit de regio venlo die nog steeds hiermee bezig zijn?
michael
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 09 okt 2021, 10:09

Re: even voorstellen

Berichtdoor Erik » 09 okt 2021, 19:02

Hallo Michael,

Welkom bij het Cb Forum.
Leuk dat je weer begonnen bent.
En ja in de buurt van Venlo zijn zeker nog wel stations actief.
In Venlo zelf helaas niet meer zoveel.
Op kanaal 31 zitten regelmatig breakers van de omgeving Venray die zou jij ook moeten kunnen horen.
Verder aan de Duitse zijde (Als je Duits machtig bent) op kanaal 12 is vaak activiteit.
Een goede basis setup is natuurlijk wel wenselijk.
Maar met de auto in de omgeving rondrijden werkt natuurlijk ook of in het buitengebied iets opzetten.
Dat doen er meer, fiberglas mastje opzetten met antenne erop en zenden maar.
Zo ken ik er een die gaat regelmatig naar een heuvel in Duitsland om op een hoogte van zo'n 500 meter te gaan zenden.
Die heeft hier al heel wat verhalen over verteld.

O ja, mastje in de tuin gaat vrij gemakkelijk.
Koop op marktplaats een 2de hands schuifmastje (zie bij bouwmaterialen)
Daar staan vaker mastjes te koop die ze gebruiken voor bouwplaatsen te verlichten (2 delig is zo'n 11 meter hoog).
Zo een kun je natuurlijk ook in je tuin zetten met een antenne er op.

Verder succes met de hobby.

Greetzzz, Erik.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten