Mike Skywave

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Mike Skywave

Berichtdoor Mike Skywave » 16 jan 2024, 20:26

Hi there, Mike hier. Ik ben al een tijdje geleden op het forum verzeild geraakt als lezer omdat ik via een kennis in contact kwam met 27MC. Hij kocht een camper van iemand die wilde plannen had gehad maar wie het project totaal boven het hoofd gegroeid was. De vorige eigenaar was geen lekkere klusser en alle door hem ingebouwde apparatuur (lampen, geluid, stopcontacten, etc.) was nogal bedenkelijk aangesloten om het maar zo te zeggen.. Lang verhaal kort: elektra gefikst en bij het graven in de kabelspaghetti in een kastje op een 27MC radio gestuit die daar weggefrommeld was; een kleine Midland. Waarschijnlijk een M-Mini, dat weet ik niet meer 100% zeker.

Ik wist helemaal niets van radioapparatuur (anders dan gezien in Smokey and the Bandit) en hij ook niet.Ik heb geprobeerd de boel aan de praat te krijgen maar verder dan aanzetten, ruis horen en knopjes die gaar waren niet gekomen. Waarschijnlijk was de antenne ook niet goed aangesloten. Omdat hij de ruimte voor iets anders nodig had ging het bakkie eruit. Helaas belandde die vervolgens per ongeluk in de afvalcontainer dus viel er voor mij als ESP32-hobbyist niets meer mee te ontdekken. Had ik wel graag gedaan, maarja.. :cry:

Eind vorig jaar op een feestje stomtoevallig met een gepensioneerd internationaal vrachtwagenchauffeur aan de praat geraakt. Hij begon over 27MC toen hij hoorde van mijn interesse in elektronica. Toen kwam het weer een beetje terug en ben ik op internet gaan zoeken naar meer info over hoe de techniek werkt en wat er precies aan componenten nodig is om zoiets werkend te krijgen. Vervolgens zag ik bij forumsponsor Dile een aantal kant-en-klare setjes in de aanbieding voor een prijs die voor "spelevarend ontdekken" acceptabel is. Omdat ik het wel wil aanvliegen met enige kans op succes, hier neergestreken om te zien of de experts mijn beginnersvragen kunnen beantwoorden :wink:
Avatar gebruiker
Mike Skywave
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 jan 2024, 19:43

Re: Mike Skywave

Berichtdoor Pluskat » 16 jan 2024, 21:05

Welkom Mike.
Experts genoeg hier op het forum om uw eventuele vragen te beantwoorden.
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten