Een luisterrijk hallo!

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Black Smurf » 01 apr 2012, 15:09

Met dit eerste bericht hier wil ik me graag even voorstellen, zoals dat gebruikelijk is op een forum.
De naam is Ruurd, alias Black Smurf, woonachtig in Almelo en sinds een week weer aan het "knooi'n" met m'n oude 27mc spullen in mijn werk-auto. Het is voor mij heel erg lang geleden dat ik met de cb pruttel begonnen ben. Op een gegeven moment kwam daar een einde aan, maar nu leeft het bijna weer als vanouds.

Nu ben ik bezig mijn setje in de wagen te bouwen omdat ik dagelijks op de snelweg zit, en het best wel "gezellig" kan zijn als ik weer eens vanaf Amersfoort richting t Oost'n in de file sta... Wel heb ik veel oude meuk, maar ik geloof toch dat m'n verkorte DVtje snapt waar ie voor gemaakt is.


IK hoop dat ik hier wat mensen uit de buurt tref zodat ik eens wat feed-back kan krijgen of het zaakje het doet.



Tot zover het voorstellen en het zal mij benieuwen of t hier net zo gezellig is als vroeger op de WIPE 5050 :D
Black Smurf
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor plientjebr » 01 apr 2012, 16:52

Een hartelijk welkom hoor!!!!
Ook ik ben na lange tijd weer begonnen met 27 mc.....
ben er nu alweer een aantal maanden mee bezig en ik vindt het nog steeds heeeeeeel erg leuk.
Groetjes van Pauline uit Kropswolde.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor harold 19MTS061 » 01 apr 2012, 17:37

welkom hier op het cb-forum :D
Avatar gebruiker
harold 19MTS061
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 16 jan 2007, 23:00
Woonplaats: lopik (midden-nederland)

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Black Smurf » 01 apr 2012, 18:11

DANKU DANKU
Vanmorgen een nieuwe stroomtoevoer in m'n trukkie gemaakt. Voor de test periode had ik mijn stroom vanaf de sigaretaansteker. Werkt opzich prima, maar omdat ik een splitter moet gebruiken voor de navigatie kwam daar nog al wat storing vanaf. Ook het openen van het raam maakte een krijsend geluid alsof ik over een kat reed :? ...Niet bepaald oke dus. Nu heb ik nieuwe bedrading aangelegt in de hoop dat het nu klaar is. Ook een test gedaan natuurlijk, maar d'r was geen mens die een zinnig antwoord of rapportje deed.. erg jammer.
Ook heb ik in de schuur een bakkie proberen te maken, alleen heb ik t idee dat daar de eindtrap uit ligt. Op m'n swr/power meter krijg ik geen enkele uitslag qua watt's. Iets ontvangen met een bak wil eigenlijk altijd wel hoe beroerd de antenne ook staat. Hij ontvant wel morsecode piepjes en af en toe een spraak signaal, maar bij het inknijpen van de mike komt de eigen rx-tx meter niet eens op de helft.. Niet oke dus..

Binnenkort hoop ik dat hier iemand in de buurt zit die eens met mij de boel wil testen. Ik heb een aantal antenne's die ik graag eens getest wil hebben. Als daar vanalles mis aan is hoef ik ook nog niet naar een andere bak te gaan zoeken natuurlijk.. Maar goed, nog genoeg te doen met deze hobby!
Black Smurf
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor pdj10 » 02 apr 2012, 09:23

Welkom :wink:
pdj10
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 02 apr 2012, 12:22

Welkom op het CB forum .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Mike Victor » 02 apr 2012, 22:18

Welkom! :D
Avatar gebruiker
Mike Victor
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 okt 2009, 21:54

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor rob kenwood » 03 apr 2012, 15:23

welkom :D
rob kenwood
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Black Smurf » 03 apr 2012, 23:02

Dank voor het warme welkom! Erg leuk om tussen de cb'ers te zitten. Ik moet wel bekennen dat het een heel verschil is met zeg maar 1980, toen mijn ouders en broer een bakkie kochten. Als ik me goed herinner hadden we een STABO XF 2500 als basis bak, en HyCom 4000's voor in de auto's. Later kwam er een mooie 3 punt mast op het erf met de antenne op 19,5 meter hoog. Hoog genoeg voor een Fries dorpje die vrijwel niets wist van 27mc. Later heb ik zelfs een bakkie op de fiets gehad. Geen porum als ik nu weer aan denk, maar ik had wel mijn eigen bak! Zelf gespaart met klussen. Dat was toen een Stabo ml 1100, met de kanalen knop de mike. Erg hip dingetje, maar eigenlijk een prut geval. Dit werd later een WIPE 5050, die ik nu nog steeds heb! (overleden inmiddels, maar goed). Ook is mijn vader in die tijd voorzitter geweest van een heuse 27mc vereniging, genaamd "De Waldbrekkers". Ontzettend veel plezier gehad in die tijd met QSL kaarten ruilen, puzzelritten en vossejachten.
Ik heb nu momenteel nog een Midland 77-104 met een gebrekje, en een DNT tje. Vorige week aangeschaft, en hangt nu in mijn werkauto. Moet wel bekennen dat er wel gruwelijk veel storing in de omgeving zit. Vandaag had ik een rit in Enschede gedaan. De squelch helemaal dingt, en nog een volle bak storing op de meter.. Geen idee wat dat doet, maar fijn is anders.
Black Smurf
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Black Smurf » 19 apr 2012, 00:49

Vandaag wederom bezig geweest een setje in de auto te bouwen. Nieuwe bak, nieuwe antenne, oude swr meter. Wat denk je.. ook dit krijg ik NIET 1op1! :( wat ik ook probeer met een andere antenne, andere spriet erin het lukt me verd*rie niet. De best haalbare stand is 1 op 3.. Da's toch belachelijk? Verschillende magneet voeten gebruikt..njente! Ik baal hier toch stevig van. Massa probleem lijkt me onmogelijk, dan zou geen een magneetvoet antenne goed af te stellen zijn. Het wolkje boven m'n hoofd word steeds zwarter! :?
Black Smurf
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Toontje » 19 apr 2012, 17:32

Grappig om te lezen, vooral jouw één na laatste post.

Ben ik gisteren met de auto bezig, komt de buurman met een doos die hij van zolder heeft gehaald. Zit een Hy Com CB-4000 in :wink:
Helemaal origineel, met originele doos, de handleiding, beugel, alles origineel en compleet. Ook nog een tafelmike en voeding erbij.
Voor de grap even in de auto van m'n vrouw geprobeerd. Geeft 0,5W :lol: Misschien wil hij hem wel verkopen en is het nog leuk voor iemand als nostalgische waarde (als serieuze bak lijkt hij mij minder).
Toontje
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Black Smurf » 19 apr 2012, 22:37

Ja, de Hycom.. pracht bak! D'r zijn na die tijd wel heel veel andere bakken uitgekomen die er het zelfde uitzien, alleen t is net wat je zegt, de nostalgische waarde. De oude WIPE 5050 doet echt helemaal njente meer, maar wegdoen? neu, dat gaat niet! Veels te leuk om in de buurt te hebben. Wie weet, als ik ook ooit een hycom 4000 tegenkom, dan is ie hier erg welkom!
Black Smurf
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor 8klepper » 20 apr 2012, 08:41

wat heb je er voor over? ;)
8klepper
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor Black Smurf » 20 apr 2012, 09:14

:D ze worden voor minder dan 20 eurie aangeboden dus.. het zal tzt wel eens lukken om eentje te kopen :wink:
Black Smurf
 

Re: Een luisterrijk hallo!

Berichtdoor 8klepper » 20 apr 2012, 09:25

heb dr nog 1 liggen ;)
staat in het zolderopruiming topic in het V&A gedeelte ;)
8klepper
 

Volgende

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron