Mijn versatower op 42 meter hoogte Hersteld!

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19pw100 » 15 mei 2010, 13:21

Hoi Mebo :

tja.. de mast staat alweer 1,5 jaar nu en netjes vergunning aangevraagd met diverse argumenten toen aangevoerd
en vergunning was met 6 weken rond en toen maar gelijk alles goed aangepakt gelukkig weinig buren hier om me heen
de eerst is 2km verderop dus daar geen last van sterker nog zelfs fam haha.. :mrgreen: toen in de tijd is de mast
gekocht bij iemand in venlo gebracht met een dieplader en neergezet met een mobiele kraan we hebben 4200 KILO
aan beton gestort en voila met 4 uurtjes stond alles recht overeind het geheel kan zakken tot 15 meter hoogte
dmv elktrische lier die er op zit wel 380 volt tot nu toe 3 antenne,s erin geplaatst maar in toekomst komen er nog wat bij
alleen ben nu aan het kijken wat mij het beste past ?..... de 4 element geeft nu genoeg Gain 12Db om stukje rond te draaien zelfs met zeer laag vermogen .....

Groetjes Harrie uit zuidoost drenthe ( 2km van duitse grens )
19pw100
 

Re: Mijn versatower

Berichtdoor mebo » 15 mei 2010, 17:10

allemachtig mooi man dat je hier een vergunning voor kreeg.ik wou dat ik het zo kon krijgen hier,maar ik was al blij dat ik uberhaupt een vergunning kreeg hier.dus mij hoor je niet klagen hoor!
dat had hier ook allemaal niks kunnen worden.maar de hele buurt vond het geen probleem.sterker nog,toen de kraan hier voor huis stond om de delen van de mast over het huis te tillen,stonden er veel van hen te kijken....tis hier een rustig buurtje waar niet vaak zoiets is gebeurd als dit,dus dan weet je het wel.
ik moest wel een kraan huren want het spul om het huis krijgen was onmogelijk,de ruimte ervoor is gewoon niet aanwezig,dus alles moest over het dak.

de 3 cuub beton is door het huis gepompt(en dan moet je maar hopen dat de zaak heel blijft,want anders .......)en met een kleine 10 minuten lag het er hier ook in zonder dat er ook maar een lekkage was opgetreden ergens in huis.en ik kan je zeggen harrie,daar word je blij van want ik had geen zin in een niet bestelde betonnen vloer op het laminaat...

he,kalm aan met het hekwerk daar en wie weet eens tot werkens op een van de kanalen.ik heb hier geen vast kanaal waar ik op luister,maar als jij wel een vast kanaal hebt dan hoor ik dat graag van je,dan houden we dat frequent een beetje in de gaten hier aan deze kant.
wil wel eens zien hoe de avanti 101 astroplane het op afstand doet.en gezien je hoogte moet het haast wel eens lukken om met mijn 60 watt daar binnen te komen.
want echt op afstand werken heb ik van dit adres nog niet gedaan,ze zitten hier allemaal haast op kanaal 9 te ouwehoeren en ruzie te maken.daarom heb ik ook maar de licentie gehaald,en met een paar ex 27mc fanaten zitten we dan op 70cm te tokkelen zonder dat idioot gedoe allemaal(want het is toch niet best dat je een kilowatt moet stoken om iemand een dorp verder te bereiken)
zo idioot ben ik ook wel geweest hoor :D maar we doen het tegenwoordig wat kalmer aan hier.

tot zover maar weer even vanaf de rand van bergum.
groeten eppie de mebo.
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19pw100 » 26 mei 2010, 17:07

Hoi eppo bedankt voor je positieve reacties...doet een mens weer goed het is toch een hobbie he hahahaah we gaan dooor groetjes
wat een kijkers...... rond de 1400 al.......leuk te zien nog meer reacties zijn welkom!!!...
19pw100
 

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19JP072 » 29 mei 2010, 00:16

Oef, ik lees pas nu dit draadje. Waar kan dit vandaag de dag nog in Nederland. Man, jij hebt het voor elkaar zeg! Kan jij er niet voor zorgen dat we af en toe via een internetverbinding met je kunnen meeluisteren? Lijkt me echt geweldig om te horen wat je op zo'n hoogte allemaal oppikt.

Ik lees ook dat je met een 4 elements cubical quad werkt, dat is grandioos. Heb ik ook jaren mee gewerkt alleen op een bescheiden 17m hoogte :). Enige nadeel op die hoogte met een quad is dat je "nullen" krijgt bij bepaalde opstralingshoeken, maar ik neem aan dat jij voor de echte DX gaat, dan is hoe hoger hoe beter!

Is de quad zelfbouw of van een bepaald fabrikaat?

73

Jean-Paul.
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19pw100 » 02 jun 2010, 11:34

de richtantenne is zelfbouw jaar geleden zelf gebouwd. en tja ga voor de echte dx afgelopen week waren er super condities dat heb ik en denk ik wel
iedereen goed gemerkt . al met al heeft alles toch wel rond de 6500 euro gekost.....maar dan heb je ook wel wat he. wie weet wat de toekomst brengt?..

groetjes
19pw100
 

Re: Mijn versatower

Berichtdoor Remco Rozenburg » 02 jun 2010, 12:14

Mooie tower zeg! 'k Zou wel eens een avondje aan je set willen hangen, bizar!
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19pw100 » 04 jun 2010, 12:14

Hoi Remco je mag komen hangen hoor haha.... neem je paar spanbanden mee?.... je kan r zo inklimmen als je durft....
is wel hoooooooog hoor!... evt voor als t laat word kan je van mij wel zaklamp lenen haha

groetjes en mocht je in de buurt zijn je bent altijd welkom om een kijkje te nemen naar het antennepark hierzo

groet harrie
19pw100
 

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 04 jun 2010, 12:21

Hmm, en ik mag het straks doen met een versa van rond de 18 meter ,als ik de vergunning krijg .Maar goed beter iets dan NIETS.

ps er staan wel meer "leuke" mastjes in Nederland :wink:

:arrow: http://www.pd1dx.com/mast2/mast2.htm
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Mijn versatower

Berichtdoor Remco Rozenburg » 04 jun 2010, 15:20

@Frank: En vergeet vooral http://www.pa1a.com/ niet...ik vond PD1DX al mooi maar deze meneer weet helemaal van wanten :)

@Harrie: Zuid Oost Drenthe ben ik zelden maar zal het in gedachten houden, 't is een mooie omgeving met veel fijne etherpiraten dus ik kom er graag ;)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 04 jun 2010, 18:29

O ja deze kon ik niet zo snel vinden ,maar deze meneer heeft ook leuk speelgoed in de tuin staan.
:arrow: http://home.kpn.nl/pa3epn01/
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19pw100 » 23 jun 2010, 09:30

bedankt voor jullie reacties allemaal doet me goed! aleen jammer van de overheid..dat er hier in zuidoost drenthe nu naar masten word gekeken
waar elegale uitzendingen worden verricht krijgen schrijven dat waneer je elegaal bezig bent een boete volgt van 2500 euro...oplopend tot 33.000 euro!!!..

het is niet anders..... we blijven doorgaan :mrgreen:
19pw100
 

Re: Mijn versatower

Berichtdoor Remco Rozenburg » 23 jun 2010, 20:53

Maar jij bent toch gewoon legaal bezig? :mrgreen:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19pw100 » 24 jun 2010, 15:18

uiteraard alles is legaal waar we mee besig zijn tegenwoordig moet je zekers uitkijken waar je mee bezig bent!!........ :mrgreen:
19pw100
 

Re: Mijn versatower

Berichtdoor 19pw100 » 10 okt 2010, 22:16

korte image van studio .... speciaal voor jou Sjaak... :mrgreen:
19pw100
 

Re: Mijn versatower

Berichtdoor -Mark- » 10 okt 2010, 22:37

mooi spul hoor
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten