Klimaatverandering op de 27 mhz DX ?

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Klimaatverandering op de 27 mhz DX ?

Berichtdoor RX-TX-QRT-1980 » 19 aug 2019, 08:34

Klimaatverandering is de laatste jaren niet meer uit de media weg te denken en daarom deze vraag.


Er zijn DX'ers met ervaring die de "toekomst" in 27 mhz dx voorspellen ( DX propagatie voorspellingen ), maar ik heb geen ervaring in dx voorspelling!
Vraag: Gaat de 27 mhz DX condities in de toekomst voordelen en nadelen ondervinden van het klimaatverandering in België en Nederland ?
:roll:... Als de lengte van een 50 ohm coax kabel grote is dan de cb antenne dan is de golflengte... :?:
Avatar gebruiker
RX-TX-QRT-1980
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 08 aug 2019, 07:23
Woonplaats: België

Re: Klimaatverandering op de 27 mhz DX ?

Berichtdoor 19RE000 » 19 aug 2019, 09:45

RX-TX-QRT-1980 schreef:Klimaatverandering is de laatste jaren niet meer uit de media weg te denken en daarom deze vraag.


Er zijn DX'ers met ervaring die de "toekomst" in 27 mhz dx voorspellen ( DX propagatie voorspellingen ), maar ik heb geen ervaring in dx voorspelling!
Vraag: Gaat de 27 mhz DX condities in de toekomst voordelen en nadelen ondervinden van het klimaatverandering in België en Nederland ?


Klimaat heeft niets te maken met propagatie.
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: Klimaatverandering op de 27 mhz DX ?

Berichtdoor RX-TX-QRT-1980 » 19 aug 2019, 09:59

Dank je wel 19RE000 voor je reactie.
:roll:... Als de lengte van een 50 ohm coax kabel grote is dan de cb antenne dan is de golflengte... :?:
Avatar gebruiker
RX-TX-QRT-1980
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 08 aug 2019, 07:23
Woonplaats: België

Re: Klimaatverandering op de 27 mhz DX ?

Berichtdoor haab » 20 aug 2019, 07:31