velddag 19big069

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 03 aug 2009, 17:50

ik wil in de vakantie graag een velddag doen, dus in zuid limburg op een heuvel of weiland ergens een mastje opzetten met de imax erin. een klein noodagregaatje voor 220v met de shogun en dan 24 uur actief zijn op de 555 en omliggende frequenties, om met zoveel mogelijk stations te werken.

is dit dan een activatie, special event of wat? moet ik hiervoor een speciale callsign gebruiken, of aanvragen of hoe gaat zoiets in zn werk?
werk niet met qsl kaarten, moet dit wel of hebben de meeste dit wel, of is een logje ergens op een forum etc genoeg?

wat vinden jullie, hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder al te veel geregel (kort dag) of kosten, het moet wel leuk blijven natuurlijk....
Laatst bijgewerkt door -Mark- op 13 aug 2009, 18:45, in totaal 1 keer bewerkt.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor Hét Drentse Station » 03 aug 2009, 19:55

Als je een SES (special event station) bent is het gebruikelijk dat tegen stations een qsl kunnen sturen en er dan 1 terug krijgen.
Call aanvragen zou ik via BIG doen, zij zijn de club en moeten je formeel toestemming geven voor een SES...tenminste dat is bij andere clubs zo. Verder ergens aanmelden hoeft niet. Cluster.dk wellicht handig om meer contacten te trekken.
Aanmelden bij het AT zou ik maar niet doen... :lol:

Succes !
Hét Drentse Station
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 03 aug 2009, 20:07

kwam er laatst ook achter dat BIG een club heeft... wist ik al die tijd niet.
zou het zin hebben hun in te lichten over mijn call, of maakt dat slapende honden wakker?

zoals ik uit je verhaal opmaak komt er behoorlijk wat bij kijken, helaas zal dit niet binnen aanzienbare tijd geregeld kunnen worden, ook de qsl kaarten zal moeilijk worden. begin er langzaamaan wel aan te twijfelen om er aan te schaffen, maar dat postbus idee wordt nog moeilijk.

ben bang dat het gewoon onder mijn eigen call gaat gebeuren, en ergens online een logje ga maken of zo.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor vincenttor » 04 aug 2009, 09:49

even om het 1 of ander., wil niet vervelend zijn maar je zegt wist niet dat big een group had
dus je wil zeggen dat je straks onder een call zit die waarschijnlijk tot iemand anders toegezegd is ?
of ben je wel aangemeld bij dx group big
(misschien ook een tip, 1 power meter minder maakt de posts niet meteen zo groot)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 04 aug 2009, 18:04

vincenttor schreef:even om het 1 of ander., wil niet vervelend zijn maar je zegt wist niet dat big een group had
dus je wil zeggen dat je straks onder een call zit die waarschijnlijk tot iemand anders toegezegd is ?
of ben je wel aangemeld bij dx group big
(misschien ook een tip, 1 power meter minder maakt de posts niet meteen zo groot)


onderschrift aangepast...

ben niet aangemeld bij de BIG groep nee. wist ook niet dat die bestond tot enkele dagen terug.
http://bigdxgroup.webs.com/
deze calls lijken anders dan die van mij: 1big/ap, 1big120/pm, 1big/ha.
voor zover ik kan terugzoeken is er buiten de 1div geen BIG call uitgegeven, dus er zal niet snel iemand mijn call hebben.

weet dus ook even niet wat ik hiermee moet. wil me liever niet aanmelden bij een dx groep ivm de regels die men meestal stelt, vrijheid blijheid ben ik een groot voorstander van. dat mijn call, waar ik al een jaar mee werk, me afgepakt wordt als het ware zou ik ook niet leuk vinden.

kan eens een mailtje sturen over de sitatie naar de BIG groep, maar over de uitkomst ben ik nog niet zeker of die positief zal zijn.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor vincenttor » 05 aug 2009, 00:21

misschien mag je hem wel gewoon gebruiken als je t verhaal verteld ?
:lol:
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 05 aug 2009, 18:09

ere-lid :lol:
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 11 aug 2009, 19:06

ik zie nu dat op 18 augustus de prop's het beste gaan worden....

als dit zo blijft dan houd ik die dag aan.
kan ik dan het beste gaan werken met een verticaal of met een richtantenne?
ben bang dat ik met de laatste veel mensen misloop.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor Hét Drentse Station » 11 aug 2009, 19:29

Je kan ook beide neerzetten...

Met een richtantenne kunnen mensen die verticaal zitten je ook wel horen en bereiken, net als andersom. Denk je veel buiten europa te gaan werken...neem dan de beam. Denk je veel binnen europa te gaan werken neem dan de verticale...
Hét Drentse Station
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 11 aug 2009, 19:54

Hét Drentse Station schreef:Je kan ook beide neerzetten...

Met een richtantenne kunnen mensen die verticaal zitten je ook wel horen en bereiken, net als andersom. Denk je veel buiten europa te gaan werken...neem dan de beam. Denk je veel binnen europa te gaan werken neem dan de verticale...


de verticaal heb ik al in mijn bezit... de richtantenne zal ik dan moeten kopen. was een 3el tegengekomen in antwerpen voor 60 euro, maar die 4 meter lang en 5.5 meter breed kan ik hier thuis niet kwijt en om dat ding het hele jaar in de schuur te laten staan is ook zonde.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor vincenttor » 11 aug 2009, 23:18

zo een vishengel apparaat kan je gebruiken
ik vind het niets maar als ik schakelde met de vertikaal en de horizontaal was die wel een stuk beter/harder in ontvangst en zal met rx ook wel zijn
mijn ervaring is niet geweldig met de spiderbeam maar als je europa wilt werken moet dat goed lukken
leek er wel op of mijne alleen voor in europa is hehe
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 11 aug 2009, 23:28

ik neem iig de imax 2000 mee, en misschien nog de shakespeare bigstick 2.

was misschien aan t denken, had nog wat advertenties gezien van een hb9cv en een 3 el yagi, misschien dat ik me er een aanschaf voor die dag. ze zullen beide wel te groot zijn voor thuisgebruik.

aggregaat mee voor de 220, emperor shogun , logboekje en heel misschien een laptop van t werk met draadloos internet zodat alles online is bij te houden. ff kijken dat ik nog een mastje kan meenemen wat iets omhoog kan en rg213 kabel, en dan proberen 24 uurtjes actief te blijven op een hoge vrije berg in zuid limburg....
Laatst bijgewerkt door -Mark- op 13 aug 2009, 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 13 aug 2009, 15:01

gisteren even contact gehad met de locale radio omroep hier, die hebben een aanhangwagen met uitschuifbare mast van 12 meter. deze kan ik hoogstwaarschijnlijk lenen, en mijn vader had nog wel 20m rg213 liggen.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor -Mark- » 13 aug 2009, 16:21

vandaag maar even de imax weer opgezet, ivm de slechte swr van laatst. nu staat hij onder de 1:1.1, ongeveer 1:1.05. zal hem straks eens met vermogen proberen... denk dat de buren het fijn vinden als hij weer omlaag gaat, de buurman vroeg laatst of de ugly balun een
contragewicht voor de mast was :lol:

hier wat fotos van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


de call voor die dag gaat denk ik 19BIG069-DX worden.
-Mark-
 

Re: velddag 19big069

Berichtdoor tjebbe » 13 aug 2009, 16:46

wanneer ga je on air ? zal ik het proberen vanuit friesland..
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Volgende

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten

cron