vraag over duplexen

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

vraag over duplexen

Berichtdoor Macgyver » 21 nov 2007, 17:16

hallo ik heb een vraag ik ben er niet bekend mee maar wat is
duplexen en hoe doe je dat ??? heb wel een en ander gehoord maar ik snap er niet zo veel van je 27mc bakkie aan zetten op kan10 en je hand scanner of taferl scanner bij de mike van je 27mc bakkie houden en dan zenden of zo maar er gebeurd niks heeft iemand voor mij de oplossing waar ik opzoek naar ben? alvast bedankt mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor erik_ark » 21 nov 2007, 20:15

In simpele taal gezegd:

Full duplex betekend dat als je een gesprek aan het voeren bent, dat je gewoon door elkaar heen kan praten zonder dat er een stilte valt.
erik_ark
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 21 nov 2007, 20:23

wat bedoel je ?????
Macgyver
 

Berichtdoor bererend.j » 21 nov 2007, 21:09

dat je elkaar tegelijk hoord inplaats van normaal dat als je bijde aan het praten bent dat je dan elkeaar niet kunt horen
dus je kunt een gesprek voeren en gewoon door elkaar heen gaan praten

tog?
bererend.j
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 21 nov 2007, 22:52

Vergelijk het met een telefoon gesprek je kunt elkaar constant horen en je kunt op elk moment spreken .Op de 27mc doe je dit b.v. met twee stations (deze moeten wel aardig bij elkaar zitten) waarbij de één zend op b.v. kan.40 en luisterd op een tweede bak of ontvanger op b.v. kan. 1 .Je kunt het ook met verschillende freq. doen b.v. 27mc/pmr of 27mc/lpd of 27mc/ ....mhz ect ect
Roger :?:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Macgyver » 21 nov 2007, 23:24

hallo ik heb de berichten gelezen maar het komt maar niet door mijn geheugen heen ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen is er nog iets makkenlijkere manier om het uit te leggen? alvast bedankt mvg:riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor mrjem » 22 nov 2007, 00:21

simplex

Een richtings verkeer , als jij praat luisterd de ander, je gebruikt beide het zelfde kanaal

Dulex

als jij praat gebruik jij één kanaal vb 30
Als de ander praat gebruikt één vb kanaal 31

Jij luisterd dus met een scanner op 31
Hij met een scanner op 30

zo werkt het
mrjem
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 27 nov 2007, 20:20

hallo ik snap het nog niet heelemaal is er iemand op de 27mc die in de buurt van zaandam/amsterdam woont die dit met mij wil proberen???? ben wel eens benieuwd hoe dat nou gaat alvast bedankt mvg:riccardo.
Macgyver
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten