Skiptech 4000 met Turner +3

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Skiptech 4000 met Turner +3

Berichtdoor SOEPgarnaal » 30 jan 2008, 09:59

Hallootjes,

Misschien dat iemand me kan helpen met het volgende probleem:

In bezit een Turner +3 microfoon, met volgens mij niet standaard kleur-draadjes. De draadjes van deze mike zijn, Ground, Zwart, Rood en Paars.

Nu komt het ik wil hem aansluiten op een Skiptech 4000FM die de volgende aansluitingen heeft, Audio, Tx, Ground, Rx

Ik ben een end gekomen, maar ik krijg geen modulatie!

Als je wat tips heb laat me weten, groetjes SOEPgarnaal
SOEPgarnaal
 

Re: Skiptech 4000 met Turner +3

Berichtdoor NL1ZZE » 30 jan 2008, 11:54

Ik heb hier ook toevallig een Turner +3B liggen ter reparatie..

als je num openmaakt zie je dat er een 9 volt batterij in moet..
heb je dat gedaan?

Anders als je de turner op z'n kop legt met de achterkant naar je toe zie je 3 wisselschakelaars zitten.
het P contact (middelste contact) van de rechter wisselschakelaar zou de modulatie draad moeten zijn.

hoop dat je er wat aan hebt.

Martijn..!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Re: Skiptech 4000 met Turner +3

Berichtdoor SOEPgarnaal » 30 jan 2008, 14:37

Hoi Martijn, bedankt voor je reactie

Echter jij hebt een +3B , en ik een +3 dus daar zit volgens mij een verschil in,

De batterij bij deze versie (+3 dus) kan je via de onderkant en zonder open te maken plaatsen.

Ik heb hem inmiddels wel even opgen gemaakt om naar de rest te kijken zoals je schreef , maar ik word er weinig wijs uit. Wel heb ik het idee, dat het draadje wat afgeschermt is met een dubbelstuk plastic de Audio draad is.

Om dan ff verder tegaan, denk ik dat in mijn geval Paars RX is.. omdat deze via de PTT knop ontkoppeld wordt.. de Rode draad wordt bij indrukken van de PTT gekoppeld dus dat lijkt me de TX... dan houdt ik er nog maar 1 over, dat is de GND

zo moeilijk moet het dus niet zijn volgens mij..

Kan het zijn dat ik een Weerstandje moet plaatsen? , of misschien een kruislinkse aansluiting moet maken. Het wordt er niet makkelijker op maar misschien komen we ergens met jullie hulp!

Bedankt groetjes, SOEPgarnaal
SOEPgarnaal
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten