wetgeving

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

wetgeving

Berichtdoor vincenttor » 03 maart 2008, 13:16

ik heb even zitten googlen en vroeg me af hoe t nu precies zat
ik vond dit stukje tekst


Code: Selecteer alles
gebruik en/of aanleg van radiozendapparaten -niet zijnde omroepzenders- waarvoor een vergunning is vereist en die overigens wel op de goede frequentie werken. Het betreft hier bijvoorbeeld marifoons, mobilofoons of portofoons zonder dat de houder in het bezit is van een vergunning voor het gebruik van frequentieruimte ex art. 3.3, eerste lid TW.


dus als ik het goed begrijp en je bent in bezit van een bakkie dat op meerdere banden/toegestane frequenties kan uitzenden dan ben je dus strafbaar ?
zonder licentie natuurlijk ?

ik vind het nogal onduidelijk omdat de ene weer zegt van niet en de andere van wel
misschien weten jullie hier het fijne van

gr
vincent
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: wetgeving

Berichtdoor Hét Drentse Station » 03 maart 2008, 15:07

viewtopic.php?f=40&t=1852

kijk hier maar even...en je veronderstelling klopt als de apparatuur gebruiksklaar is ben je strafbaar, maakt niet uit of je zit te zenden...
Hét Drentse Station
 

Re: wetgeving

Berichtdoor vincenttor » 03 maart 2008, 17:45

ah ok, want ik wilde namelijk een yeasu ft-100 aanschaffen om nu voornamelijk voor 27mc gebruiken en beetje voor andere banden
maar aangezien ik nog geen licentie heb kan ik m dus beter nog maar niet in mn auto bouwen
neem aan als ik aangehouden word en ze vrage/zien het dat het klaar is en weg spul

Afbeelding
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: wetgeving

Berichtdoor Hét Drentse Station » 03 maart 2008, 17:51

De doorsnee nederlandse agent heeft meer verstand van 3 kilometer te snel boetes dan van bakkies. Een Lincoln is ook illegaal in de auto...een lineair ook...en hoe vaak wordt je aangehouden ? Dan moet je blazen en kijken ze verder nergens naar.

Maar je hebt gelijk het mag niet.
Hét Drentse Station
 

Re: wetgeving

Berichtdoor vincenttor » 03 maart 2008, 17:56

ja idd word amper of niet aangehouden daar heb je gelijk in,
mja misschien gok ik het er toch op hoor
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: wetgeving

Berichtdoor Super Top » 07 maart 2008, 01:05

Ik ben 2x aangehouden van de 3x in totaal (1x met de Swift reed kennelijk te hard een kruispunt over :? en 1x met de Colt gewone controle had niks fout gedaan) dat ze vroegen wat het was. Gewoon verteld dat het een 27mc bakkie was met vrachtwagens praten etc. je weet het wel. Dat was voldoende keken verder er niet naar vroegen alleen wat het was. Wilden denk ik weten of het geen scanner was ofzo. Heb ook niets om me zorgen erover te maken, levert gewoon de standaard 4 watt en heb de standaard 40 kanalen.
Super Top
 

Re: wetgeving

Berichtdoor 19ct204 » 07 maart 2008, 12:16

hallo

zelf heb ik wel een vergunning en moet (behoor) op de hoogte zijn van de wetgeving.

het zit zo ...
ik mag op alle amateurbanden zenden met mijn transceiver mits ik me hou aan de wet (regelgeving ) die is vastgesteld door het AT (agentschap telecom )

ik mag dus niet met mijn allbander op 27cm ( omdat ik dan niet voldoe aan de daar vastgestelde eisen 4 watt cept bla bla bla ) :oops:
op de 27mc band voldoe ik niet aan de vastgestelde eisen van het AT
het is niet zo dat je met een vergunning overal maar zenden mag.

nu heb ik een superstar 3900 en die voldoet NIET aan de eisen van de 27mc band en dus mag ik daar ook niet met deze bak zenden
maar ik mag wel op 10 meter mee zenden ( omdat ik een vergunning heb voor 10 meter band )
dus als ik met mijn superstar op de triple 5 aan het zenden ben... dan ben ik de klos ( daar heb ik weer geen verunning voor )

wel mag iedereen in bezit zijn van een zender (transceiver) mits hij zodanig is opgeborgen dat hij niet direkt bebruiks klaar is ( niet aangesloten op een antenne en bla bla bla )
let wel op dit geld alleen voor nederland.

staat ook in de text !!!!!!!! gebruik en/of aanleg van radiozendapparaten !!!!!!!!!!!!

P.S

als je niet teveel aandacht trekt... dan zul je nooit het AT op de koffie krijgen :D
maar ga nooit op 3 meter zenden (radio band ) commercieel belang :oops:
ik ben vanaf 1986 tot 2000 acktief geweest op diverse banden ( illegaal ) :oops: en heb ze nog nooit gezien

19ct204
19ct204
 

Re: wetgeving

Berichtdoor vincenttor » 07 maart 2008, 18:53

kijk dat zijn berichten
bedankt iig
zag ook namelijk merendeels mensen die een bezoekje kregen van het AT
dat ze op de 3m band aan het uitzenden waren
of lang durig muziek etc
dat was ik dus nu niet van plan
en ben bezig boeken bestellen etc om maar is een papiertje te gaan halen ervoor
wel interresant om allemaal te weten

gr

vincent
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: wetgeving

Berichtdoor Columbus » 07 maart 2008, 20:08

N-Licentie halen? Kijk dan ook eens op http://www.delta-india-golf.com voor de digitale cursus van de DLZA. Gratis (alleen 10 euro borg) en met mondelinge ondersteuning op afstand (via Teamspeak).
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: wetgeving

Berichtdoor vincenttor » 08 maart 2008, 12:05

kijk daar heb ik ook wat aan
bdankt :)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: wetgeving

Berichtdoor Paddygti » 10 maart 2008, 01:59

vincenttor schreef:ah ok, want ik wilde namelijk een yeasu ft-100 aanschaffen om nu voornamelijk voor 27mc gebruiken en beetje voor andere banden
maar aangezien ik nog geen licentie heb kan ik m dus beter nog maar niet in mn auto bouwen
neem aan als ik aangehouden word en ze vrage/zien het dat het klaar is en weg spul

Afbeelding



Je kunt hem gerust in je auto in bouwen je kunt er gewoon Fm mee ontvangen als je een controle binnen rijd of je ziet dat je wordt staande gehouden

gewoon FM zender onder voor keuze en er gewoon muziek uitlaten komen

mijn neef heeft al jaren Ft-100 in de vrachtwagen en rijd heel europa door en nooit problemen

Gr Paddy
Paddygti
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten