President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor Papa Alpha » 13 maart 2008, 13:30

Afgelopen dinsdagmiddag kwam de postbode het fel begeerde pakket van Dile brengen.
Thuisgekomen van mijn werk 's avonds de nieuwe Jackson 2 aangesloten.
Hierbij de eerste algemene praktijkervaringen en vergelijkingen ten opzichte van het voorgaande (zwarte) model Jackson.
Het is niet bedoeld als een wetenschappelijke, in een testlaboratorium uitgevoerde test, maar slechts de eerste indrukken.

- Meteen valt de zeer prettige, duidelijke klank uit de luidspreker op.
- Het President eigen hinderlijke "geplop" uit de luidspreker tijdens het indrukken en loslaten van de mike is volledig verdwenen.
- Tegenstations geven aan dat de modulatie met bijgeleverde handmike duidelijk en hard genoeg is.
- Stations die net boven de ruis uitkomen zijn (merkbaar) eerder verstaanbaar als op het voorgaande model Jackson.
- Ter vergelijking van de ontvangst een Midland 77 FM 240 aangesloten en ook hier de nieuwe Jackson duidelijk eerdere verstaanbaarheid boven ruisdrempel.
- Mensen met wat dikkere vingers zullen waarschijnlijk moeite hebben met de knoppen die dubbele functies hebben.
- S-meter is op het eerste deel zeer licht en boven de S9 vrij zwaar.
- Ingebouwde SWR meter werkt verrassend nauwkeurig.
- Geen hinder van doorspettering of "spooksignalen" als sterke, buurtstations op naastgelegen kanalen aan het werk zijn, bij oude Jackson en Midland wel.
- Knoppenindeling snel vertrouwd, bandindeling exportkanalen beetje onlogisch.
- Helaas ontbreekt aansluiting voor frequentiecounter (zoals bij b.v de Superstar 3900) en ook aansluiting voor externe S-meter ontbreekt.

Helaas nog geen tijd gehad om foto's te maken, maar die volgen z.s.m.

Groeten, Harry.
Papa Alpha
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor Hét Drentse Station » 13 maart 2008, 15:19

Zo te horen ben je dus erg tevreden en is deze bak een aanrader voor de liefhebbers van dit soort bakkies !

Veel plezier ermee !
Hét Drentse Station
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor RamsesIV » 13 maart 2008, 17:17

:idea: Ik ben blij dat ik je review zie, want mij was het tot hiertoe niet opgevallen in de spec's dat de externe s-meter aansluiting ontbreekt. Zonde!
Verder is het leuk dat hij geen teleurstellingen of onverwachte negatieve dingen meebrengt. Hoop dat je er veel plezier van hebt :!:
RamsesIV
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor Papa Alpha » 13 maart 2008, 17:34

Ik ben er inderdaad tevreden over, al blijft er altijd wel wat te wensen over.
Alles tegen elkaar afwegend denk ik wel dat de Jackson 2 zich met de toppers in zijn klasse kan meten.
Overigens ben ik wel heel nieuwsgierig hoe een praktijktest tussen een Magnum S9 en een Jackson 2 zal uitpakken, want echte praktijk/vergelijkingstesten waarbij de Magnum S9 betrokken is, zijn niet/nauwelijks te vinden.

Groeten, Harry.
Papa Alpha
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor stef_r » 13 maart 2008, 18:47

Papa Alpha schreef:Overigens ben ik wel heel nieuwsgierig hoe een praktijktest tussen een Magnum S9 en een Jackson 2 zal uitpakken, want echte praktijk/vergelijkingstesten waarbij de Magnum S9 betrokken is, zijn niet/nauwelijks te vinden...


Magnum S-9... Prachtig ding om te zien! Heb 'm bij Dile 'live' mogen aanschouwen. 8)
't is dat ik een bak wil die in een DIN frame past, anders had ik 'm zeker overwogen!
Overigens ben ik DIK :!: tevreden met mijn magnum 257, maar dat even terzijde... :mrgreen:
stef_r
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor Rekal » 08 apr 2008, 15:17

Heb de jackson 2 ook sinds 7 april 2008, en ben er zelf erg tevreden mee.
De S meter werkt dan wel niet fantashtisch bij inkomende signalen maar dat had ik ook niet verwacht.
D swr meter doet het dan wel weer erg goed.
Ikzelf heb hem gemodificeerd naar export model ( dankzij een topic van dit forum ) en dit werkt als een speer.
Ben alleen nog erg benieuwd naar een tafelmic voor erop.
Vandaar dan ook dit bericht.
Ik hoor helaas berichten dat een tafelmic er niet op zou klinken, of althans niet zo goed als bv. een Lincoln.
Heeft er iemand een tafelmic op aangesloten en wat zijn de ervaringen ?
Heb het hier wel over mic's als Kenwood mc60, mc85 of turner +3b ofzo. geen sadelta mic'jes.
Rekal
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor Papa Alpha » 08 apr 2008, 17:30

Hoi Rekal,

Ik heb er een Turner +3B achter en volgens de rapporten die ik krijg klinkt dat prima.
Ik heb mijzelf teruggehoord op een opname die men gemaakt had en daarbij moet ik wel zeggen dat het niet zo hard gaat als met de oude grijze Jackson modellen.
Het lijkt net of er een soort begrenzing op zit.
Het maakt dan ook nauwelijks uit of je de interne potmeter voor de FM modulatie verder open gaat zetten.
Maar harder wil ook niet altijd zeggen dat het er duidelijker op gaat worden :mrgreen:
In ieder geval werkt een Turner +3B prima op de Jackson 2.

Groeten, Harry.
Papa Alpha
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor Rekal » 08 apr 2008, 18:42

Je kunt de Jackson meer FM en meer AM modulatie geven door aan de potmeters op de printplaat te draaien.
Beide hebben een apparte potmeter !
De AM modulatie zit ergens rechts vanvoor en de FM modulatie ergens links in het midden.
Staat er gewoon bij geschreven trouwens. ( AM_MOD & FM_MOD )
Ik heb beide modulatie's open gedraaid en krijg te horen dat het een duidelijke verbetering is tegenover eerst.
Even oppasen met de potmeters, want als je hem te ver open draait dan staat ie weer helemaal stil zeg maar, je kunt hem over z'n punt heen draaien zeg maar.
Rekal
 

Re: President Jackson 2: eerste praktijkervaringen

Berichtdoor Papa Alpha » 08 apr 2008, 19:22

Dat klopt, als je de potmeter verder dan 3/4 opendraait, dan krijg je tussen 3/4 en helemaal open alleen maar een zoemtoon te horen zonder modulatie.
Papa Alpha
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten