premier cb1000

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

premier cb1000

Berichtdoor the phoenix » 15 apr 2008, 19:12

ik ben Frank
ik woon in rotterdam en begin net met een bakkie te zenden
ik heb deze premier cb1000 gekregen van mijn leraar zo van als je hem kan repareren mag je hem hebben en dat ben ik van plan om te doen ok.
alleen ik kan nergens een schema of een service manual er van vinden :evil: dus als iemand mij daarbij kan helpen graag



ik heb een premier cb1000 en hij geeft geen geluid meer via het interne speakertje is er een schema of een service manual van het apperaat want ik kan het niet vinden.

als ik het via de externe speaker aansluit krijg ik wel ruis maar geen stem geluid(ik heb er een draad aan gezet van 2 meter mischien niet goed aangesloten maar toch).

greets,
Frank
the phoenix
 

Re: premier cb1000

Berichtdoor SSVA » 15 apr 2008, 19:19

Ik zou toch eerst even een echte antenne er aan hangen.... grote kans dat je dan wel meer hoort dan alleen ruis... :wink:
SSVA
 

Re: premier cb1000

Berichtdoor the phoenix » 15 apr 2008, 19:28

ja dat zal ik doen maar mijn speakertje intern doet het niet en dat zou ik ok graag willen repareren zodat ik er extern niets hoeft aan te zetten de speakertje die er in zit doet het wel maar hij krijgt geen spanning er natoe
the phoenix
 

Re: premier cb1000

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 16 apr 2008, 12:21

Als die het wel doet met een externe speaker is je bak verder ok en is alleen de speaker van je bak stuk ,of een draad los.Doe er wel even een 27mhz antenne achter en de ant. swr afstellen(zie elders op het forum) anders heb je niet lang plezier van je bak.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: premier cb1000

Berichtdoor the phoenix » 17 apr 2008, 10:36

ik had met een 9v batterij heel even de box laten ploppen maar er loopt geen spanning van het circuit naar de box via de draadjes komt geen spanninmg en op de aansluit punten van de print komt niets

ik ken een swr meter lenen van iemand en een magneet antenne en daarop ga ik testen of ik ontvangst hebt. :D

ik hoop dat ik dat vanmiddag kan afstellen en dat ik dan wat hoor op 1 van de 40 kanalen
the phoenix
 

Re: premier cb1000

Berichtdoor NL1ZZE » 17 apr 2008, 23:24

the phoenix schreef:ik hoop dat ik dat vanmiddag kan afstellen en dat ik dan wat hoor op 1 van de 40 kanalen


Hou kanaal 38 ff in de gaten.
Daar hoor ik hier in Zierikzee veel uit Rotterdam en omgeving. en sommige met een behoorlijk hard signaal.

Grtz,
Martijn
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Re: premier cb1000

Berichtdoor Ernst » 21 apr 2008, 01:40

via de draadjes komt geen spanninmg en op de aansluit punten van de print komt niets


als een externe luidspreker wel werkt en de interne niet ( en alle draden ziten vast)
dan ligt dat aan het stekkerbusje waar je de externe speaker in plugt

(die schakelt de interne speaker uit zodra je de pen van de externe er in prikt)

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1739
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: premier cb1000

Berichtdoor the phoenix » 22 apr 2008, 13:09

toen ik met een swr meter en een magneet voet antenne ben gaan luisteren kwam er alleen ruis door en je hoorde stem geluid maAR GEEN werkelijke worden en iemand die ik kende wilde meteen gaan draaien aan al die componenten en ik had zoiets van laaten we dat maar niet doen.
weet iemand hoe ik dit moet oplossen :?:
the phoenix
 

Re: premier cb1000

Berichtdoor beemer320i » 22 apr 2008, 22:40

Wss ontvang je het tegenstation gewoon slecht omdat hij wat ver weg zit,hoeft daarom niet aan de bak te liggen...
beemer320i
 

Re: premier cb1000

Berichtdoor Hét Drentse Station » 23 apr 2008, 09:58

Vroeger kon je met deze bakken op 1 kanaal ongeveer alle 40 kanalen ontvangen...

Koop een 2e hands cb 1000 via marktplaats voor 10 euro of koop een cb 2000. Niemand wil deze spetterbakken nog hebben volgens mij.

Naast de pan megaflop staat deze bak absoluut op nummer 1 in de slechtste bakkenverkiezing.
Hét Drentse Station
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten

cron