[Lincoln] Hoeveel ampère heeft deze nodig?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

[Lincoln] Hoeveel ampère heeft deze nodig?

Berichtdoor PsynceFiction » 28 aug 2007, 20:04

Ik heb me laatst een Lincoln gekocht. Toen naar de winkel om een matcher, SWR/Power-meter en een voeding te kopen. De verkoper heeft me een voeding van 6A continue en 8A piek meegegeven. Nu heb ik reeds van 2 personen te horen gekregen dat dit te miniem is.

Nu had ik graag van jullie geweten of dat effectief zo is. Ook had ik liever wat meer antwoorden gehad (hoeveel amp. gebruik jij voor je Lincoln?) om zo een meer globaler beeld te krijgen.

Bedankt!

73's,

Kristof
PsynceFiction
 

Berichtdoor Wintertje » 28 aug 2007, 20:29

Moet met die voeding wel lukken zolang je de Lincoln standaard houdt qua vermogen. Het houdt niet over met die 6 tot 8 Amp. voeding. Ik denk dat hij ongeveer 5 Amp. trekt dus misschien bij lang moduleren wel erg warm wordt.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor PsynceFiction » 28 aug 2007, 20:32

Ik kreeg deze informatie van de verkoper:

I= P/U
Neem het vermogen van de Lincoln en deel het door de spanning en je weet percies hoeveel Ampere het toestel

nodig heeft.



Stel nu dat ik 21w verbruik (SSB)... hoeveel amp. verbruik ik dan?
PsynceFiction
 

Berichtdoor groene seat » 28 aug 2007, 20:33

een hoop hoofdpijn????
groene seat
 

Re:

Berichtdoor PsynceFiction » 28 aug 2007, 21:22

groene seat schreef:een hoop hoofdpijn????


Onderandere. :)
PsynceFiction
 

Berichtdoor groene seat » 28 aug 2007, 21:23

sluiting?????? :mrgreen:
groene seat
 

Berichtdoor 19DT2120 » 29 aug 2007, 00:18

Hou het maar op 10A minimaal dan heb je kans dat je wat overhoudt .In SSB verbruikt hij vaker meer dan dat de Ampere meter aan geeft dat ivm met het PEP vermogen . Het signaal is tich keer sneller dan dat de meter kan aan geven zodat je de echte pieken niet eens waar neemt.
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re:

Berichtdoor PsynceFiction » 29 aug 2007, 15:39

19DT2120 schreef:Hou het maar op 10A minimaal dan heb je kans dat je wat overhoudt .In SSB verbruikt hij vaker meer dan dat de Ampere meter aan geeft dat ivm met het PEP vermogen . Het signaal is tich keer sneller dan dat de meter kan aan geven zodat je de echte pieken niet eens waar neemt.


Tja, ik had al wel zo'n vermoeden. En toch beweert de verkoper (winkel) dat 6A voldoende is. Ik hoor dat de voeding nu al z'n best moet doen om alles getrokken te krijgen.

Nog meer input van anderen misschien?
PsynceFiction
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 30 aug 2007, 12:08

PsynceFiction schreef:
19DT2120 schreef:Hou het maar op 10A minimaal dan heb je kans dat je wat overhoudt .In SSB verbruikt hij vaker meer dan dat de Ampere meter aan geeft dat ivm met het PEP vermogen . Het signaal is tich keer sneller dan dat de meter kan aan geven zodat je de echte pieken niet eens waar neemt.


Tja, ik had al wel zo'n vermoeden. En toch beweert de verkoper (winkel) dat 6A voldoende is. Ik hoor dat de voeding nu al z'n best moet doen om alles getrokken te krijgen.

Nog meer input van anderen misschien?


Ik heb er een 10-12A voeding voor zitten, werkt prima.
Had eerst een 3-5A voeding, maar die begon wel heel erg te brommen :wink:
erik_ark
 

Berichtdoor PsynceFiction » 30 aug 2007, 16:07

Bedankt Erik!

Dus dan is het misschien met 6-8 toch nog nipt te doen... Maar ik heb natuurlijk liever wat overschot.
PsynceFiction
 

Berichtdoor 19DT2120 » 30 aug 2007, 18:09

Voordeel van een zwaardere voeding is ,dat je er ook nog meer dingen aan kan hangen.
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor RFKANGOO » 30 aug 2007, 18:47

het probleem kan zijn dat als je een (te) lichte voeding hebt er ergens iets gaat brommen
RFKANGOO
 

Re:

Berichtdoor PsynceFiction » 30 aug 2007, 19:16

RFKANGOO schreef:het probleem kan zijn dat als je een (te) lichte voeding hebt er ergens iets gaat brommen


Dat heb ik nu reeds als ik de Power knop van de Lincoln volledig opendraai. Nu goed, de bak is momenteel binnen voor onderhoud. Lag een beetje naast de frequentie en op FM zend hij 25W uit terwijl op SSB maar 10W. Er is dus vanbinnen ergens aan gedraait geweest. Hopelijk wordt dit snel verholpen.
PsynceFiction
 

Berichtdoor maarten102 » 15 okt 2007, 13:43

Ik heb zelf ook een pl.... maar die heb ik op een 10-12A voeding staan.....
Ik heb ook een midland alan 48+ met een klein reepje en die werkt prima op 10-12A
maarten102
 

Berichtdoor Hét Drentse Station » 15 okt 2007, 17:34

Ik gebruik 10-12 amp. dat is ruim voldoende bij standaard vermogen van de lincoln. 3-5 is te weinig. 6-8 amp. kan net aan zonder brom in de modulatie.
Hét Drentse Station
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten

cron