probleem danita mark 5

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

probleem danita mark 5

Berichtdoor beemer320i » 09 okt 2007, 21:21

Danita Mark 5 met het volgende probleem:van kanaal 36 tot 40 kun je ermee ontvangen,de andere 35kanalen hoor je totaal niks,dus ook niet als je met een andere bak erlangs op bv kanaal 26 zend,ook geen inslag ofzo,gewoon ruis.
Van het moment dat op kanaal 37 word uitgezonden met de danita verloopt deze ook waarna je dus ook geen ontvangst meer hebt.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
en eventuele kosten?
beemer320i
 

probleem danita mark 5

Berichtdoor RamsesIV » 11 okt 2007, 12:51

Het spijt me, heb er wel een maar ik heb nog nooit van dit probleem gehoord. Ik weet niet of je een CB-boer met hersteldienst in de buurt heb?
Lijkt me een probleem met de kanaalkiezer (natuurlijk :oops: ) Maar als je het probleem toch kan isoleren, en eruit kan geraken, ben ik wel benieuwd en mag je het altijd hieronder neerzetten :wink:
RamsesIV
 

Berichtdoor norman » 15 okt 2007, 22:12

Misschien is je pll verlopen. Je frekwentie kan dan niet meer gelocked worden. Meestal kun je dit weer simpel afregelen maar de vraag is welk component je moet afregelen. Meestal zit deze in de buurt van varicaps van het oscillator/synthesizer circuit.
Waarschijnlijk kun je op die kanalen (1-35) ook niet zenden?
De componenten zijn ook een beetje temperatuurgevoelig dus bij zenden gaat je temperatuur omhoog en mogelijk gaat je pll dan nog \"schever\" staan waardoor je op meer kanalen dit probleem krijgt...
norman
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten