11m freeband band vs. Vergunning amateurbanden

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re:

Berichtdoor erik_ark » 20 jun 2007, 16:40

satcom schreef:de frequenties boven en onder de 40 kan en het maximale vermogen wordt toch wel overschreden dus wat maak t het uit

ze doen er toch niks aan tot dat er storing is


Klopt...

tuinhuis schreef:maar ik heb last van een baby foon maar ik kan klagen wat ik wil maar ze doen er toch niks aan. Maar als ik over die baby foon heen kom zijn ze er als de kippen bij.


Gaat het dan om een goedgekeurde babyfoon of een niet-goedgekeurde.
Want aan die goedgekeurde kunnen ze niks doen lijkt me...
erik_ark
 

Berichtdoor satcom » 20 jun 2007, 16:44

peil hem eens uit als het een niet goedgekeurde is en zorg dan eens voor flinke storing op dat ding mischien doen ze hem dan weg

of kies anders een ander kanaal
satcom
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 20 jun 2007, 16:49

satcom schreef:peil hem eens uit als het een niet goedgekeurde is en zorg dan eens voor flinke storing op dat ding mischien doen ze hem dan weg

of kies anders een ander kanaal


Als je zelf voor flinke storing gaat zorgen ben je zelf misschien gelijk aan de beurt :?
erik_ark
 

Berichtdoor satcom » 20 jun 2007, 16:52

das waar jij zit dan illegaal

oplossing ander kanaal

want waarom wil hij per see op het kanaal waar hij last van dat baby ding heeft
satcom
 

Re:

Berichtdoor Equinox » 20 jun 2007, 17:33

9 van de 10 babyfoons zijn PMR.. max daarvan is 500mW.. Niet echt veel om last van te hebben, denk dat die babyfoon dan niet helemaal legaal is..
Equinox
 

Re:

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 20 jun 2007, 17:35

tuinhuis schreef:F wel :P mits ze lid zijn van de Veron :P


Nee en ook niet als je lid bent van de VRZA .

73 een F station :wink:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 20 jun 2007, 17:36

Equinox schreef:9 van de 10 babyfoons zijn PMR.. max daarvan is 500mW.. Niet echt veel om last van te hebben, denk dat die babyfoon dan niet helemaal legaal is..


Baby foons op pmr is ook NIET toegestaan :idea:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Equinox » 20 jun 2007, 17:40

Vind net een stukje dat babyfoons ook andere (niet vrij delen) van de frequentie-ruimte mogen gebruiken..:

2. Inhoud van het wetsvoorstel
2.1 Afwijkend gebruik van frequentieruimte
In hoofdstuk 3 van de Telecommunicatiewet zijn bepalingen opgenomen
over het gebruik van frequentieruimte. Sommige delen van de frequentieruimte
kunnen vrij worden gebruikt, mits de apparatuur voldoet aan
bepaalde technische eisen. Voorbeelden hiervan zijn een babyfoon...

Misschien dat die babyfoon net in dat gebied zit dat ie jouw stoort, maar nog wel legaal is..
Equinox
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 20 jun 2007, 18:34

Babyfoons zijn regelmatig te vinden op de zgn. alfa-kanalen, zoals 26.995 (3 alfa)...als je zo'n ding in de buurt hebt kunnen ze flink doorspetteren op kanaal 3 en 4 (resp. 26.985 en 27.005).

Of het hier dan gaat over goedgekeurde types durf ik echter niet te zeggen.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 18:54

Dat bedoel ik. Maar de storing is wederzijds... Ik ga namelijk vossen piepjes over dat alpha kanaal uitzenden :P ghe ghe ghe... FF lekker irriteren. Maar ik hoorde in de buurt al wel gelul er over dat ik het zou kunnen zijn..

Dus binnenkort ff de bakken omwisselen en dan vanaf de brug in rhenen ofzo met 150 watt ff de babyfoon lastig vallen :P

En de babyfoon zit ongeveer 50 meter ofzo van mij vandaan. En om dan alsnog S-6 binnen te komen is best wel knap voor een dergelijk ding. Maar als ik hem dan inknijp met 4 watt dan kom ik daar kraak en kraak helder binnen. Verders hebben ze hem gelukkig niet altijd aan vanwege de italianen.

Maar alsnog vind ik het supper irritant dat dat ding zo slecht is geregeld. En jah, wat kunnen ze er aan doen dat ik op dat kanaal rondzend :P Het leuke is namelijk dat ze de babyfoon gebruiken voor een kleuter van 3 a 5 jaar :roll:
tuinhuis
 

Berichtdoor satcom » 20 jun 2007, 18:57

kijk ik heb soms wel goede slechte ideen

ik zou zeggen veel plezier met irriteren

hahahha

laat de babyfoon maar piepen
satcom
 

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 19:07

Dat komt zekers in orde. ghe ghe ghe... Hoop dat hij vandaag komt. Hij komt vanaf de zeer bekende \"steef\". En dat voor een paar tientjes... Daar kan je nooit zelf een piepske voor maken. Achja, helaas is de post laat dus moet ik ff wachten totdat hij er is.

Maar ik hoop dat hij gauw komt en dat mijn bak gauw in orde is. Hij is nu nog weg voor een kleine aanpassing zodat hij het wat beter doet. Hij zat iets naast de band. En ik had zelf geen zin om aan dat pokke dinge te gaan zitten sleutelen.

Als ik namelijk ga solderen dan haal ik meer verbindingen weg dan dat ik er maak. :P Ik bibber te veel.


Maar om het duidelijk te hebben. We mogen op de alpha kanalen komen maar we mogen geen storing veroorzaken :P (Het AT merkt het toch niet dat wij er op zitten....)
tuinhuis
 

Berichtdoor satcom » 20 jun 2007, 19:13

dat kan het schijnt dat satcom bakken er ook nog wel eens van af willen lopen maar mijne is nog prima

veel piep plezier ik hoor wel waneer het gelukt is

ahahahahhah
satcom
 

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 19:19

kheb een midlandje... Hijs een beetje veel gestuiterd tijdens het inbouwen in de auto.. :P dus vandaar.
tuinhuis
 

Berichtdoor satcom » 20 jun 2007, 19:21

dat weet ik gewoon over dat kanaal blijven piepen/praten als de babyfoon aan staat dan kiezen ze of een andere baby foon of een ander kanaal
satcom
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten