11m freeband band vs. Vergunning amateurbanden

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 20:01

Dat heb ik al lang gedaan :P
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor Equinox » 20 jun 2007, 22:03

Moeten ze wel kanaal kunnen kiezen met die babyfoon natuurlijk.. Als ie via pmr is staat CTCSS waarschijnlijk wel aan, in dat geval kunnen ze jouw volgens mij niet horen.. Maar als het via een andere (niet bereikbare) frequentie loopt denk ik dat ze niet kunnen switchen..

Half ontopic.. Zijn wel meer \"grijze\" frequentie's, bv. professionele radiografische autootjes/vliegtuigjes zijn vaak 35 of 40 mhz, garagedeur opener, alarm van mijn auto.. Denk dat babyfoon daar een beetje tussen zit, tis geen vorm van communicatie, eerder bewaking..
Equinox
 

Berichtdoor satcom » 20 jun 2007, 22:47

ik vind dit wel een leuk topic zeker als tuinhuis bij de babyfoon gaat klieren dat zijn net kwajongens streken iets dat ik ook graag doe


ahhahaahhahaha
satcom
 

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 23:00

HAHAHA dat doe ik al een tijd :P ghe ghe ghe
tuinhuis
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 20 jun 2007, 23:29

Zal het nog eens op zoeken maar bayfoons op pmr mogen niet . Op 27mc zijn de alpha kanalen hiervoor beschikbaar ,daar mag je als 27mc'r niet komen tuinhuis !
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Equinox » 20 jun 2007, 23:30

Lol.. ik ook wel eens..
PMR is mijn favoriet, veel bedrijven maken gebruik van PMR, en de meeste weten niet eens wat CTCSS is dus..
Rijscholen met motors hebben een 1-weg systeem dat de instructeur alleen tegen de leerling kan praten, zitten meestal op kanaal 3.. Of MacDonalds.. de kleinere zaakjes de mcdrive heeft soms nog PMR.. Organisatie bij evenementen vaak ook..
Laatst bijgewerkt door Equinox op 20 jun 2007, 23:36, in totaal 2 keer bewerkt.
Equinox
 

Re:

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 20 jun 2007, 23:35

Equinox schreef:Lol.. ik ook wel eens..
PMR is mijn favoriet, veel bedrijven maken gebruik van PMR, en de meeste weten niet eens wat CTCSS is dus..
Rijscholen met motors hebben een 1-weg systeem dat de instructeur alleen tegen de leerling kan praten, zitten meestal op kanaal 3.. Of MacDonalds.. de kleinere zaakjes de mcdrive heeft soms nog PMR.. Organisatie bij evenementen vaak ook..

Dan is dit ook wel wat voor je :arrow: http://www.radiohobby.nl/index.php
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Equinox » 20 jun 2007, 23:37

Babyfoon ff nagezocht.. I quote:

Uitleg babyfoons met PMR (private mobile radio) techniek

De PMR446 babyfoons / portofoons mogen door iedereen zonder zendmachtiging gebruikt worden. De toepassingen zijn veelzijdig, onder andere voor evenementen, bedrijven, veiligheidsdiensten, bouwterreinen, verenigingen, vakanties, motor en fiets toertochten, babyfoon etcetera. Deze portofoons mogen in principe grensoverschrijdend worden toegepast.

19-AT-068 Frank schreef:
Equinox schreef:Lol.. ik ook wel eens..
PMR is mijn favoriet, veel bedrijven maken gebruik van PMR, en de meeste weten niet eens wat CTCSS is dus..
Rijscholen met motors hebben een 1-weg systeem dat de instructeur alleen tegen de leerling kan praten, zitten meestal op kanaal 3.. Of MacDonalds.. de kleinere zaakjes de mcdrive heeft soms nog PMR.. Organisatie bij evenementen vaak ook..

Dan is dit ook wel wat voor je :arrow: http://www.radiohobby.nl/index.php


PMR deed ik al een jaar.. Begon een beetje saai te worden, dus vandaar dat ik met 27MC begonnen was..
Equinox
 

Re:

Berichtdoor Tincu » 21 jun 2007, 08:18

tuinhuis schreef:....(proef proces van geweest ofzo...)..... ....onderzoek naar radiocommunicatie of iets dergelijks.

En als je de Nederlandse wetten en regels goed kent en die van een ander land dan kan je daar dankbaar misbruik van maken.... :lol: (doe ik dus ook continu...)

Misschien moet je je toch iets meer gaan verdiepen in de inhoud van artikelen en wetgevingen (van Nederland) ;)

Maar de storing is wederzijds... Ik ga namelijk vossen piepjes over dat alpha kanaal uitzenden :P FF lekker irriteren. Maar ik hoorde in de buurt al wel gelul er over dat ik het zou kunnen zijn..

(Het AT merkt het toch niet dat wij er op zitten....)

Je moet doen wat je niet laten kan, maar.. de AT weet veel meer (over wie, wat, waar en waarmee) dan jij denkt. Gewaarschuwd mens.. ;)

Maar om het duidelijk te hebben. We mogen op de alpha kanalen komen maar we mogen geen storing veroorzaken :P

Om het echt duidelijk te hebben (zoals Frank ook al aanhaald):
Je mag als 27Mc-er NIET op alpha kanalen komen! (toch weer die wetgeving die je dwars zit he ;))
Tincu
 

Berichtdoor tuinhuis » 21 jun 2007, 08:23

Die babyfoon veroorzaak storing op kanaal 3 bij mij. Dus dan zou ik een klacht in kunnen dienen. Kanaal 3 zitten een hoop mensen uit Veenendaal op. Dus daarom wil ik daar graag zitten.

En telkens heb ik storing van dat apparaat. Maar als ik een zend licentie heb en alsnog storing ondervind dan laat ik hun op het matje komen en dan laat ik het ze horen. Hoeveel storing ze wel niet veroorzaken...

Ondertussen ga ik rustigjes verder met het afluisteren (die ouders schreeuwen het hele huis bij elkaar). En daar komt bij kijken dat ze op de 27MC zitten. Laat ze maar gewoon normaal naar boven lopen. Het zijn supper irritante mensen. Ze slaan de kinderen ook nog eens. En of ze hard slaan of een zachte tik geven weet ik niet. Kinderen janken meteen in de huidige tijd.

Laatst had de buurvrouw ook een ziek paard. En die had dus een camera. Laat die camera nou op de zelfde frequentie zitten als mijn camera. Maar mijn carema hangt hoger en dichter bij haar basis station. En dus had zij storing van mij :P Ze zag de auto in plaats van een paard.
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor tuinhuis » 21 jun 2007, 09:04

Tincu schreef:
tuinhuis schreef:....(proef proces van geweest ofzo...)..... ....onderzoek naar radiocommunicatie of iets dergelijks.

En als je de Nederlandse wetten en regels goed kent en die van een ander land dan kan je daar dankbaar misbruik van maken.... :lol: (doe ik dus ook continu...)

Misschien moet je je toch iets meer gaan verdiepen in de inhoud van artikelen en wetgevingen (van Nederland) ;)

Maar de storing is wederzijds... Ik ga namelijk vossen piepjes over dat alpha kanaal uitzenden :P FF lekker irriteren. Maar ik hoorde in de buurt al wel gelul er over dat ik het zou kunnen zijn..

(Het AT merkt het toch niet dat wij er op zitten....)

Je moet doen wat je niet laten kan, maar.. de AT weet veel meer (over wie, wat, waar en waarmee) dan jij denkt. Gewaarschuwd mens.. ;)

Maar om het duidelijk te hebben. We mogen op de alpha kanalen komen maar we mogen geen storing veroorzaken :P

Om het echt duidelijk te hebben (zoals Frank ook al aanhaald):
Je mag als 27Mc-er NIET op alpha kanalen komen! (toch weer die wetgeving die je dwars zit he ;))



Zendamateur niet vervolgd voor radardetector ( 08-09-2006 )
Quintezz Z500 radardetector

Deze week ontving Bert de mededeling dat zijn procesverbaal van 2,5 jaar geleden mbt het in bezit hebben van een radardetector is geseponeerd en dat hij de radardetector terugkrijgt omdat hij een radioamateurmachtiging bezit.

Deze beslissing is genomen door de officier van justitie te Breda.

2.5 jaar gelden werd hij op de A16 aangehouden en bekeurd a 250 euro omdat hij een Quintezz Z500 radardetector in zijn auto had, toen de agenten vroegen wat hij zoal meer in de auto had, gaf de amateur aan dat alles wat er aan communicatie- en ontvangstapparatuur in de auto zat, tot zijn amateurstation behoorde. Dit nam men voor de rest van zijn spullen ook aan, maar men nam de Quintezz Z500 in
beslag.

Daarop protesteerde Bert en gaf aan dat hij de Quintezz Z500 gebruikte voor propagatieonderzoek op de amateurbanden

(de Quintezz Z500 ontvangt ook in de 24 GHZ amateurband)

In de diverse briefwisselingen heeft hij aangegeven de Quintezz Z500 te niet te gebruiken als radardetector om snelheidscontroles te ontwijken, maar dat hij deze signalen wel kan ontvangen gezien het feit dat het hier gaat om een
breedbandontvanger, welke primair door hem gebruikt wordt om in de de amateurbanden propagatieonderzoek te doen.

Deze uitspraak zal zeker voor de zendamateur jurisprudentie opleveren, het scheelde mij in Berts geval 250.- euro en hij schroef de Quintezz Z500 weer in de auto, om natuurlijk aan propagatieonderzoek te doen.
Gemeld door : Hans. Bron : nieuwsgroep


Verders, alpha kanalen... Je zou er niet op mogen komen. Maar je mag er ook geen storing vanontvangen. Wat ik in dit geval dus wel heb. Maar de italianen zitten er ook op te blazen. En ik ga er zometeen ook gewoon eventjes overheen met een vossenpiep... Altijd komisch... Maar ik heb ze al horen praten dat ze denken dat ik over hun baby foon heen kom. Wat ook zo is. Maargoed...

Het leuke aan dat gedoe is dat ik storing ondervindt van hun babyfoon en ik zwicht of buigniet. Het breekt of het rot. :twisted: (Koppigheid :P)
tuinhuis
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 21 jun 2007, 10:01

Doorspettering van een naast liggende frequentie wordt niet gezien als storen omdat dit een normaal is omdat de kanalen zo dicht op elkaar zitten , 5hkz bij een alpha kanaal . Hier doet het at niets aan .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor tuinhuis » 21 jun 2007, 10:54

Maar het mag dus niet... Als zo iets gebeurt is het apparaat niet goed. Als ik met mijn 4 watjes met tiel zit te lullen op kanaal 1 dan hebben ze er op kanaal 2 absoluut geen last van.
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 21 jun 2007, 12:21

Volgens mij is er niet zo veel aan te doen.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor satcom » 21 jun 2007, 15:12

gewoon niet op die alpha zooi komen en anders de storing voor lief nemen
satcom
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten

cron