president richard - alternatieve manier om scan te activeren

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

president richard - alternatieve manier om scan te activeren

Berichtdoor rluyster » 23 okt 2021, 12:11

Mijn bakkie, president richard export, heeft een scan functie (VFO Mode). Deze scan functie kun je activeren door op de microfoon de up of down knop ingedrukt te houden, totdat alle 40 kanalen doorlopen zijn (duurt zo'n 7 sec). Daarna is de scan-mode aktief. Echter, als ik de president microfoon (DNC-520 U/D) zou willen vervangen door e.g. een tafelmicrofoon die de up/down knopjes niet heeft, weet ik niet een alternatieve manier om de scan functie te activeren.

Heeft iemand een tip of trick?
rluyster
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 sep 2021, 11:07
Woonplaats: Rijsbergen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor 19DT2120 » 23 okt 2021, 12:31

Een manier is om de tafel mike te modden met de up/down schakeling van de DNC-520 U/D schema .

Afbeelding
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor Snof » 23 okt 2021, 13:04

Of een y kabel maken zodat beide mic aangesloten zijn (pin 1 van de hand mic y kabel niet aansluiten)
Dan hoef je niet te boren in je tafel mic.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor 19-DT-170 » 24 okt 2021, 18:09

Of een interface maken tussen de bak en de microfoon met daarop de up en down toetsen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor rluyster » 09 nov 2021, 20:05

Omdat ik eigenlijk geen tijd en zin heb om allerlei modificaties te gaan maken, overweeg ik om een versterkte hand/tafel microfoon, die compatibel is met de president richard export / DNC 520 U/D microfoon. Ik heb gezocht op het internet, maar kan niet zo 123 iets vinden wat geschikt is. Heeft iemand suggesties?
rluyster
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 sep 2021, 11:07
Woonplaats: Rijsbergen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor Snof » 09 nov 2021, 20:39

Die moet je ook ompluggen, er zijn shop die dat doen tegen betaling....bv deze https://www.belarie.nl/microfoonmike/kp ... etagi_MB_5
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor Chris » 09 nov 2021, 23:06

Heb je in het "geheime menu" de fm dev. al verhoogd? Die kun je op 420 zetten. Je kunt wel een voorversterkte hand/tafelmike kopen maar het zal je denk ik erg tegenvallen. De Modulatie zal nauwelijks harder worden ten opzichte van de originele handmike. Het bakje knijpt het heel erg af. Ik heb een turner plus 3 erachter, en een tegenstation hoort geen verschil als ik de volume op een kwart heb of vol open heb staan.
Chris
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 31 okt 2021, 16:02
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor Snof » 10 nov 2021, 10:34

Daar hebben de nieuwere generatie bakjes idd last van, mijn Crt 6900 klinkt met een Turner +3 ook bagger.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor rluyster » 10 nov 2021, 19:17

Chris schreef:Heb je in het "geheime menu" de fm dev. al verhoogd? Die kun je op 420 zetten. Je kunt wel een voorversterkte hand/tafelmike kopen maar het zal je denk ik erg tegenvallen. De Modulatie zal nauwelijks harder worden ten opzichte van de originele handmike. Het bakje knijpt het heel erg af. Ik heb een turner plus 3 erachter, en een tegenstation hoort geen verschil als ik de volume op een kwart heb of vol open heb staan.


Goed punt, die verborgen instellingen was ik eigenlijk al vergeten, dus ik ben daar weer eens in gaan neuzen. Ik ben enigszins terughoudend met deze FM instelling op de waarde 420 te zetten, dus hij staat nu op 380. Kan ik 'm zonder enige gevolgschade op 420 zetten, en laten staan?
rluyster
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 sep 2021, 11:07
Woonplaats: Rijsbergen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor Chris » 10 nov 2021, 21:24

Dat weet ik niet, maar volgens mij heeft President toestemming gegeven dat deze informatie openbaar mocht worden. Dat doen ze niet zomaar lijkt me. Het verschil tussen 380 en 420 is vrij klein. Dus dat helpt jou helaas niet zoveel meer. Die van mij stond op 230 meende ik.. dus dan verneem je het verschil direct. Het is trouwens niet zo dat er vaste fabriekswaarden zijn. Deze waarden zijn voor elk toestel anders. Ik gebruik het bakje nu niet zo vaak meer, maar hij heeft altijd al op 420 gedraaid zonder problemen.
Chris
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 31 okt 2021, 16:02
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor rluyster » 10 nov 2021, 22:00

Chris schreef:Dat weet ik niet, maar volgens mij heeft President toestemming gegeven dat deze informatie openbaar mocht worden. Dat doen ze niet zomaar lijkt me. Het verschil tussen 380 en 420 is vrij klein. Dus dat helpt jou helaas niet zoveel meer. Die van mij stond op 230 meende ik.. dus dan verneem je het verschil direct. Het is trouwens niet zo dat er vaste fabriekswaarden zijn. Deze waarden zijn voor elk toestel anders. Ik gebruik het bakje nu niet zo vaak meer, maar hij heeft altijd al op 420 gedraaid zonder problemen.


Die van mij stond af-fabriek op 235. Ik heb 'm nu op 400 gezet, dan zit ik "voor mijn gevoel" net onder het maximum, al zal het verschil tussen 400 en 420 mauwelijks iets uitmaken, maar ach, 't is maar voor mijn gevoel he :wink:

Bedankt voor de tip!
rluyster
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 sep 2021, 11:07
Woonplaats: Rijsbergen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor Chris » 10 nov 2021, 22:50

Haha ja dat had ik in het begin ook. Maar als iedereen tegen je zegt dat je te zacht bent zet je hem telkens wat hoger :wink: Verder wel tevreden over de Richard?
Chris
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 31 okt 2021, 16:02
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor rluyster » 11 nov 2021, 07:10

Ik vind het een prima bakkie, behalve wat tokkelen op de 40 CB kanalen ben ik verder niet aktief, en daarvoor is ie prima geschikt.
rluyster
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 sep 2021, 11:07
Woonplaats: Rijsbergen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor Chris » 11 nov 2021, 14:43

Ja dat is ook wel zo, om op te roepen kun je mooi de power even omhoog zetten. Maar ik vind hem na 10 minuten tokkelen al erg warm worden ookal zit je rond 20 watt te zenden. Helaas is ie wel wat storingsgevoelig. Ik gebruik hem amper meer omdat ik ook de ssb mis.
Chris
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 31 okt 2021, 16:02
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: president richard - alternatieve manier om scan te activ

Berichtdoor George 68 » 22 nov 2021, 20:34

Goedenavond allemaal , lees net wat over de president Richard , ik heb 'm ook en heb in het hiddenmenu de dev. Wel op max. 420 gezet ,werkt nu prima op de fm met de standaard handmic, daarbij heb ik er ook wel s een tafelmike op , dit is de delta electronics M2 , niet goedkoop maar werkt erg goed , werkt op meerdere bakken erg goed op Fm
basis president lincoln 2 , Grant 2 ,HyEndFet draadantenne ,Antron A-99 ,gainmaster, mobiel ,president thomas , little will , wilson 1000 , president virginia

19LV1968
George 68
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 jan 2012, 20:32
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten