Regelbaar vermogen SSB

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Regelbaar vermogen SSB

Berichtdoor Papa Alpha » 07 aug 2007, 21:23

Ik zat wat te kijken op internetpagina's die gaan over modificaties van de President Jackson.
Overal wordt zo'n beetje gesproken om regelbaar vermogen op de set te maken, maar volgens mij geldt dat alleen voor AM/FM, want ze verplaatsen die potmeter om het vermogen te regelen (ik meen dat het VR11 is) als het ware van binnen naar buiten.

Maar hoe zit het met het SSB gedeelte dan, is dat ook regelbaar :?:

Ik hoorde laatst iemand die een Jackson had die 35 Watt SSB gaf en daardoor zijn lineair niet meer kon gebruiken, omdat die maximaal 20 Watt SSB insturing kon hebben.
Papa Alpha
 

Berichtdoor norman » 28 aug 2007, 22:01

VR11 klopt als je het PB042 chassis (print) erin hebt.
Ik dacht dat het SSB daar ook mee beinvloed kon worden. edit: nee!
Voor SSB kan je ook je mike gain terugdraaien, SSB heeft geen draaggolf en het vermogen in de zijband stijgt/daalt met je modulatie. Bij mij was het regelbaar (alle modi) via de Mike Gain.
Let wel, de VR11 is 10KOhm en de Mike Gain 1KOhm. Dus ik vermoed dat er een truukje werd uitgehaald maar dat kan ik niet checken want ik heb geen Jackson meer.
Laatst bijgewerkt door norman op 20 jan 2011, 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.
norman
 

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 29 aug 2007, 13:18

norman schreef:Voor SSB kan je ook je mike gain terugdraaien, SSB heeft geen draaggolf en het vermogen in de zijband stijgt/daalt met je modulatie.


Dat klopt, maar ik vind het wat veiliger als je het via de "normale" weg kan regelen en niet via de modulatiesterkte :?
Maar ja, als het niet anders kan dan moet het maar zo :idea:
Papa Alpha
 

Re: Regelbaar vermogen SSB

Berichtdoor jeroenhilversum » 02 okt 2007, 00:16

r242 oplichten. gat in bak boren. potmeter 2.5 kohm door het gat heen steken.draad van r242 naar potmeter dan naar aarde.
bak=regelbaar am fm ssb nul tot vol .
en ook nog instelbaar
jeroenhilversum
 

Berichtdoor Papa Alpha » 04 okt 2007, 18:04

Tnx Jeroen,

Ik zie dat het je eerste posting is en dan meteen al met een perfecte tip komen :D

Groeten, Harry.
Papa Alpha
 

Re:

Berichtdoor jeroenhilversum » 09 okt 2007, 00:42

graag gedaan .
dit is de manier om je jackson superstar cobra ranger galaxy midland of wat voor kloon dan ook regelbaar te maken.
het is altijd de weerstand naast het plaatje.
maakt niet uit welke kloon alleen de nummers zijn anders.
jackson r242
superstar 3900 r220
jeroenhilversum
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten

cron