riebel modulatie

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

riebel modulatie

Berichtdoor kenwood » 30 okt 2007, 22:01

Krijg met de pr george soms van tegenstations op usb te horen dat de modulatie wat trillerig over komt (fm geen last)
Soort van cassette bandje wat aan opgeven is, ook met de ontvangst hoor ik dat soms(is dus niet altijd)
Iemand bekend met dit euvel?


@ernst: bedankt voor de tip over de peiker mike, hangt inmiddels en werkt zeer goed, enig bijkomstigheid is dat de rogerbeep is gereduceert tot een miniscule ping :roll:
Laatst bijgewerkt door kenwood op 08 jan 2012, 16:00, in totaal 1 keer bewerkt.
kenwood
 

Berichtdoor peewee » 31 okt 2007, 09:39

Hoi kenwood,

Weet niet dat dit helpt maar als ik op ssb uitzend moet ik de mic gain in de helft zetten.
Werk wel met voorversterkte mike.
En als ik me niet vergis moest de mic gain bij de originele mike gewoon openstaan.

Het kan zijn dat je hier niets aan hebt maar ik zeg gewoon wat ik ondervind.


Mvg,
Peewee
peewee
 

Berichtdoor norman » 31 okt 2007, 20:23

Check ook even of je voeding het trekt.
Alstie (te ver) inzakt dan heb je kans dat de frekwentie een paar tientallen hertzen heen en weer schuift tijdens moduleren. Op SSB betekent dat dat je toonhoogte van je stem heen en weer gaat.
In ieder geval lijkt het mij alsof er een frekwentie niet stabiel staat.
norman
 

Berichtdoor kenwood » 02 nov 2007, 00:05

@peewee: ben bang dat het wat anders is, ik had hier inderdaad ook al naar gekeken.

@norman: Ik zat zelf ook al aan de aard conectie te denken maar het kan ook de voeding zijn ja. Heb de set ook in de auto op de sigaretten plug gehad, hij zit nu voor vast in de trekker en in allebei de voertuigen had ik er last van. zal eens proberen de voedingsbron na te meten.
iedergeval dank voor julie reactie

gr eelco
kenwood
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten