Telefoonband op een George

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Telefoonband op een George

Berichtdoor Macgyver » 07 nov 2007, 19:44

hallo is er iemand die heel veel of toch wel best wat informatie over de president george heb ik zou graag willen weten hoe ik op mijn president george een telefoon band er bij kan krijgen van de 31mhz zonder dat er wat mis gaat dat ik andere kanalen kwijt raak en zijn er verder nog leuke codes die je kan proberen met george laat het mij dan even weten alvast bedankt mvg: riccardo.

[Edit: titel verduidelijkt - Tincu]
Macgyver
 

Berichtdoor beemer320i » 08 nov 2007, 00:34

Ik denk dat je nog weinig draadloze telefoons gaat horen,zitten allemaal hoger op de band.of je moet mss ergens een ouder model oppikken...
overigens denk ik niet dat je met een george op 31mhz kunt (?)
Toch niet met de modificatie dat ik weet.maar kan er langs zitten natuurlijk...
beemer320i
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 08 nov 2007, 17:12

hallo bedankt voor de reactie naja ik heb het eigenlijk ook maar van iemand gehoord dat het mogenlijk is en hierzo in zaandam zijn toch nog wel aarig wat ouwe telefoon,s in de huizen ik heb bij een gast die ik ken ook in zaandam die had dat ook en dat is best leuk al die telefoon gesprekken luisteren ik hoor he nog wel hoe of wat ps zijn er nog meer mensen die dit leesen en weet je hoe dit moet laat het mijan even weten bedankt mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 09 nov 2007, 11:59

hallo is er iemand die weet hoe je voorbeeld leuke dingen kan doen met de president george ik heb ergens gezien dat het mogenlijk is dat je een zwart scherm kan krijgen in de president george ik heb zelf nu rood en groen en wil graag zwart er bij hebben is dat mogenlijk en zo ja hoe doe ik dat???
Macgyver
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 09 nov 2007, 14:45

Volgens mij was dit bij de allereerste versies van de George, als ik me niet vergis zat daar een ander LC Display in...een beetje Googlen met de juiste termen brengt wel leuke informatie.

Zelf heb ik ook een George, de telefoonband krijg je er m.i. niet zondermeer bij, ik vermoed dat daar andere software voor nodig zal zijn.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Berichtdoor Macgyver » 09 nov 2007, 17:40

hallo remco bedankt voor het bericht uhh ik heb geen flauw idee ik heb hem ook pas en heb wel het een en ander op google te proberen te zoekken met codes en tips en truks maar niet echt veel wat mij leuk lijkt iets met meer kanaalen of zo maar de george heb al per band 240 kanaalen of zo en ik heb fm,am,usb,lsb alleen heb ik er geen cw op zitten dat vind ik ook erg jammer ik hoor nog wel van je als je mischien nog wat leuks voor me heb codes en zo en je moet als je de george aanzet ook een toegans code in voeren kan je dat ook weghaalen zodat je hem gewoon aanzet want ik heb hem toch alleen maar voor mijn thuis gebruik mvg:riccardo.
Macgyver
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 10 nov 2007, 20:21

is er nog iemand die nog wat leuke truckjes of codes heb voor de president george??? ik zou graag willen

1.telefoon band

2.zwart display

3.g band ??

4.CW functie ???
Macgyver
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 15 nov 2007, 23:37

heeft er dan echt niemand codes of leuke dingen wat je met de president george nog meer kan doen????????
Macgyver
 

Berichtdoor 19JP072 » 16 nov 2007, 00:26

Ik heb jarenlang met een RCI2950 gewekt, de RCI2950DX loopt van 24-32Mhz. Vroeger was de 31Mhz band (31.012 t/m 31.312 FM) vrij druk bezet met alle analoge draadloze toestellen. Met 4 watt op kon je zo met een gesprek meepraten (leuk om te zeggen dat je van de KPN bent en de lijn komt afsluiten vanwege openstaande betalingen...). Op mijn 5/8 GP (Sirio 2016) kon ik tot zeker 1km in de omtrek nog meeluisteren.

Helaas met de komst van DECT is alle draadloze teelfoonverkeer naar een andere frequentie verhuisd, en is het digitale signaal niet meer af te luisteren. Er is op die 31MHz dan ook bijna niets meer te horen.

Heb vroeger wel met andere RCI2950 eigenaars DX gedaan op 31MHz (onze aanroepfrequentie was 31.555) naar o.a. Spanje, Italië, Frankrijk, UK en zelfs USA. Dat kon op zo'n rustige band makkelijk met 10 watt op een dipooltje.

73 Jean-Paul
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: vraag over president george

Berichtdoor Hét Drentse Station » 16 nov 2007, 10:53

ricoboy schreef:hallo is er iemand die heel veel of toch wel best wat informatie over de president george heb ik zou graag willen weten hoe ik op mijn president george een telefoon band er bij kan krijgen van de 31mhz zonder dat er wat mis gaat dat ik andere kanaalen kwijt raak en zijn er verder nog leuke codes die je kan proberen met dgeorge laat het mij dan even weten alvast bedankt mvg:riccardo.


31mhz kon met een beperkte serie (erg oud) van de lincolns wel ontvangen worden. Je kreeg het niet op de display maar hij scande wel die frequentie. Bij een george geloof ik niet dat dit kan.
Diverse bakken lopen tot 32mhz. Oplossing koop een goedkope scanner erbij...

Als je geen schakelaar voor cw hebt, dan denk ik niet dat je dit kan ontvangen... ombouw kost meer dan een andere bak denk ik.

Een zwarte display kan je krijgen door de bak uit te zetten of er hard met een hamer op te slaan...


Wat bedoel je met een g-band ? Volgens mij is de maximale modificatie van een george 240 kanalen all-mode.

Succes !
Hét Drentse Station
 

Re: vraag over president george

Berichtdoor Macgyver » 16 nov 2007, 21:11

hahahaha hallo dirk nee ik zal er noot van mijn leven meteen hamer op slaan dat vind ik heel erg zonde van mijn mooie president george bak ik bedoel als de bak aan is kan je kiezen tussen orange of groen maar je had ook zwart had ik gezien op internet oke in iedergeval bedankt voor de tips! 8)
Macgyver
 

Re: vraag over president george

Berichtdoor Hét Drentse Station » 18 nov 2007, 17:18

ricoboy schreef:hahahaha hallo dirk nee ik zal er noot van mijn leven meteen hamer op slaan dat vind ik heel erg zonde van mijn mooie president george bak ik bedoel als de bak aan is kan je kiezen tussen orange of groen maar je had ook zwart had ik gezien op internet oke in iedergeval bedankt voor de tips! 8)


http://members.tripod.com/~Malzev/cb-radio/george.htm

kijk hier nog maar eens...
Hét Drentse Station
 

Re: vraag over president george

Berichtdoor Macgyver » 01 dec 2007, 18:11

hallo dirk ja ik heb er wel wat uit kunnen halen van de president george met een progamma van wingeorge maar ik kan het progamma nergens downloaden en je moet er ook een kabel of zo bij hebben en die heb ik ook niet mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Re: vraag over president george

Berichtdoor Macgyver » 03 dec 2007, 18:27

hallo ik heb even een vraag als ik op de president george mijn swr bekijk geeft ie 3blokjes aan en staat dan ongeveer 1.5 en achter die 1.5 daar stopt ie dan nu staat mijn gpa antenne al een poos 1op1 en ik controleer het vaak gisteren nog gedaan en nog steeds 1op1 met de losse swr meter dan he maar de george geeft 1.5 en dan nog een blokje er bij aan nu heb ik wel een liniear er tussen hangen een klv400 en als ik het anders doe zo als ik nu heb maar dan op de president lincoln dan geeft die geen blokjes aan wat betekent dit of kan ik er wat aan veranderen? mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Re: vraag over president george

Berichtdoor Hét Drentse Station » 03 dec 2007, 18:33

ricoboy schreef:hallo ik heb even een vraag als ik op de president george mijn swr bekijk geeft ie 3blokjes aan en staat dan ongeveer 1.5 en achter die 1.5 daar stopt ie dan nu staat mijn gpa antenne al een poos 1op1 en ik controleer het vaak gisteren nog gedaan en nog steeds 1op1 met de losse swr meter dan he maar de george geeft 1.5 en dan nog een blokje er bij aan nu heb ik wel een liniear er tussen hangen een klv400 en als ik het anders doe zo als ik nu heb maar dan op de president lincoln dan geeft die geen blokjes aan wat betekent dit of kan ik er wat aan veranderen? mvg:Riccardo.



Sorry, maar hier kan ik geen touw aan vastknopen... Kan je het met plaatjes / foto's of handgebaren :D verduidelijken ?
Hét Drentse Station
 

Volgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten