swr meting george

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

swr meting george

Berichtdoor celicafreak » 25 nov 2007, 18:42

als ik nu met mijn losse swr meter mijn george president wil juist zetten op hoeveel moet de swr knop op mijn cb gedraaidworden.ik dacht halfweg is dit goed of ................

grtzzz
celicafreak
 

Re: swr meting george

Berichtdoor Macgyver » 26 nov 2007, 15:54

hallo uhh ja dit is eigenlijk wel makkenlijk gezegt op de president george als je de swr in wil stellen druk je de mike in en dan op meter 2x drukken dan moet je een 3hoekje in het display zien en dan draai je terwijl je je mike nog in heb draai je aan de swr/cal knop naar rechts tot dat hij op het 3hoekje komt blijf als je dit hebt gedaan nog steeds je mike in houden en druk dan nog een keer mete in en je ziet je swr waarden en met een losse swr meter kun je dat doen door ook je mike in te drukken en op je losse swr meter naar het woordje call of wat er ook staat te draaien veel suc6 met het uitproberen mvg:riccardo als jenog meer vragen heb stel ze dan maar :D
Macgyver
 

Berichtdoor celicafreak » 26 nov 2007, 19:33

alvast bedankt
vandaag geprobeerd en kreeg de swr niet onder de 2.0 op mijn losse swr meter.
Maar ik wist natuurlijk niet dat je 2x op meter moet duwen heb maar 1 keer geduwd en er kwam geen verander ing in.
morgenb een nieuwe en nu een juiste handelswijze.

grtz
celicafreak
 

Re:

Berichtdoor celicafreak » 26 nov 2007, 19:40

celicafreak schreef:alvast bedankt
vandaag geprobeerd en kreeg de swr niet onder de 2.0 op mijn losse swr meter.
Maar ik wist natuurlijk niet dat je 2x op meter moet(van de cb natuurlijk) duwen heb maar 1 keer geduwd en er kwam geen verander ing in.
morgenb een nieuwe en nu een juiste handelswijze.

grtz
celicafreak
 

Berichtdoor peewee » 26 nov 2007, 19:59

Bij mij gaat de swr meter van de george niet correct, check steeds met een externe degelijke meter.

Ook op de signaal meter kan ik op mijn george niet vertrouwen.


Is maar een tip.

Mvg,
Peewee
peewee
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 26 nov 2007, 20:33

hallo ja dat is moeilijk mischien is er iets in de bak niet goed of zo maar daar heb ik geen verstand van met de swr van de george met je hem met swr/call naar het 3hoekje draaien en dan op meter drukken dan zie je de swr waarden ik hoop dat het werkt bij mij werkt alles prima ik hoor het wel mvg:riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor celicafreak » 26 nov 2007, 21:07

ik denk eerst dat je de george zelf moet juist stellen +- (swr) en nadien nog es kijken met een externe swr meter.

grtz
celicafreak
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 26 nov 2007, 21:12

tja dat is te proberen hoop dathet werkt mvg:riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor beemer320i » 27 nov 2007, 00:53

De swr meter van de bak staat volledig los van een externe swr meter,het heeft geen zin de meter op de bak goed te zetten voor een juiste waarde op een externe meter.
Ik weet niet welk merk en type je van externe hebt,maar zou eerder daar op vertrouwen.
Tevens als je met je calibratieknop op de george wat overdrijft en hem vlot over het driehoekje zet en swr staat nog plat dan mag je er wel vanuit gaan dat hij goed staat

Ps:de swr dat je afleest kun je met de meter niet verbeteren door aan de knop te draaien,dat veranderd de werkelijke swr niet.dan moet je je antenne of massa onder handen nemen als hij te slecht staat
beemer320i
 

Berichtdoor celicafreak » 27 nov 2007, 23:04

swr is 2.0 ik krijg hem niet lager de swr.

Antenne afknippen want zit op het onderste max?????????

grt
celicafreak
 

Berichtdoor peewee » 27 nov 2007, 23:11

2.0 is echt wel te hoog hoor.

Mvg,
Peewee
peewee
 

Berichtdoor celicafreak » 27 nov 2007, 23:24

moet bij fwd op de meter de wijzer op 10 staat of minder (voor dat we swr meten).

en als ik juist was moet ik dan antenne dan uitschuiven?

Had dat geprobeerd en dan was de swr veeeeeeel te hoog(4.0).


(Wens er ook bij te zeggen dat het rood op de meter aan 4.0 begind raar é of is dit voor de watts schaal???)

grtz
celicafreak
 

Berichtdoor beemer320i » 28 nov 2007, 00:54

Je zet de swr mtr op fwd en draait de naald tot op het laatste streepje rechts in de hoek,meestal staat er SET onder,dan zet je de meter op REF en dan lees je de swr af.
Als je swr te hoog is,b.v 2.0 op kanaal 20 dan kun je proberen de antenne uit te schuiven,is de swr veel slechter dan moet je hem inschuiven,hoever dat moet je zelf zien.
moet natuurlijk niet persé op kanaal 20 maar omdat dat het midden van de band is.....
Kunt hem ook bv op 27.555 afregelen,of een band waar je het meeste opkomt.
Swr van 2...kan altijd beter natuurlijk,maar ik heb er me nooit zorgen om gemaakt
beemer320i
 

Re:

Berichtdoor celicafreak » 28 nov 2007, 01:11

beemer320i schreef:Je zet de swr mtr op fwd en draait de naald tot op het laatste streepje rechts in de hoek,meestal staat er SET onder,dan zet je de meter op REF en dan lees je de swr af.
Als je swr te hoog is,b.v 2.0 op kanaal 20 dan kun je proberen de antenne uit te schuiven,is de swr veel slechter dan moet je hem inschuiven,hoever dat moet je zelf zien.
moet natuurlijk niet persé op kanaal 20 maar omdat dat het midden van de band is.....
Kunt hem ook bv op 27.555 afregelen,of een band waar je het meeste opkomt.
Swr van 2...kan altijd beter natuurlijk,maar ik heb er me nooit zorgen om gemaakt



tevens krijgen de koelvinnen warm maar bakkie staat wel op 260kn dus 10 wat uitstraling min.

grt
celicafreak
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten