opschroeven midland 78+

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

opschroeven midland 78+

Berichtdoor rickvell » 08 maart 2008, 11:04

hallo ik heb een midland 78+ en ik heb gehoord dat je die kan opschroeven naar ongeveer 8 watt
is dat aan te raden of juist iets om te laten
en als dat kan, hoe doe je dat?
rickvell
 

Re: opschroeven midland 78+

Berichtdoor groene seat » 08 maart 2008, 12:29

neem een advies maar over als iets werkt blijf er dan met je klauwen van af en koop voor die paar watt gewoon een lineair of een betere antennne. Want het verschil zou je zelf amper merken en die 1 ene s punt dat je beter binnen komt

Met andere woorden niet doen :mrgreen:
groene seat
 

Re: opschroeven midland 78+

Berichtdoor Johanh2o » 08 maart 2008, 16:37

groene seat schreef:neem een advies maar over als iets werkt blijf er dan met je klauwen van af en koop voor die paar watt gewoon een lineair of een betere antennne. Want het verschil zou je zelf amper merken en die 1 ene s punt dat je beter binnen komt

Met andere woorden niet doen :mrgreen:


mooie woorden van een wijs man !
Johanh2o
 

Re: opschroeven midland 78+

Berichtdoor zwarte draak en lady » 08 maart 2008, 18:39

de voeding spanning van de 78 + met name eindtrap ..is 9 volt ..... dus je zult hem nooit zuiverder krijgen dan 5 watt ...je power meter kan wel anders zeggen ....maar dan is je uitzend freq niet helemaal zuiver meer kortom niet doen .......
en 8 watt draaien ...en liniair kopen ??? misschien is tie 8 watt wel om een lini aan te sturen ..ja gaat toch niet een liniair kopen om de 4 naar 8 te krijgen .....maar goed wie ben ik ..
en eve duidelijk
ingang 78+ is 13,2 maar de spanning van de eindtrap is 9 dit is niet op te voeren naar 12 ..dit omdat ie tot door de processor wordt gestuurd.....kortom met opdraaien ben je er nog lang niet ....... en is dus ook niet aan te bevelen suc6
zwarte draak en lady
 

Re: opschroeven midland 78+

Berichtdoor rickvell » 08 maart 2008, 20:21

oke dan gewoon zo laten
ik heb een collega die had het er over dat ze dat bij zijn midland 48+ hadden gedaan
maar ik laat hem zoals hij is

bedankt voor reacties
rickvell
 

Re: opschroeven midland 78+

Berichtdoor Hét Drentse Station » 08 maart 2008, 21:10

Verstandig ! Zonde van je mooie bak om voor zo weinig resultaat te gaan schroeven. 8 watt levert echt niets meer op. Een goede antenne is het halve werk !
Hét Drentse Station
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten