lincoln display/weergave probleem

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

lincoln display/weergave probleem

Berichtdoor baanbreker » 30 mei 2006, 22:26

Ik heb sinds kort een probleem met mijn lincoln de display heeft rare kuren met de weergave gebroken cijfers etc. Wanneer ik de mike inknijp en loslaat heb ik weer de juiste weergave. Zenden/ontvangen niks mee aan de hand. Iemand wie dit probleem bekend voorkomt en zou de dokter de patient kunnen genezen ?
baanbreker
 

Berichtdoor Ernst » 31 mei 2006, 22:14

hoi

de IR2429 en de LH5008TP op het cpu bord (de kleine print die in het voorfront zit) sturen rechtstreeks het display aan

In jouw geval lijkt het erop dat het geen elektrisch probleem is maar eerder mechanisch

maar om dit te kontroleren moet je eens zachte druk uitoefenen tegen de print die achter het voorfront zit en kijken of di effect heeft op het display
kontroleer ook het lintkabeltje ( of draadboompje) die met een stekker verbinding op het cpu bord vast zit (stekker kan los zitten) etc

ik hoor het wel

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1734
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Ernst » 31 mei 2006, 22:47

ter info schema

(bronvermelding staat in het schema)

m vr gr Ernst

[Edit: link gemaakt van het schema om de layout niet te verzieken - Tincu]
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1734
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor baanbreker » 01 jun 2006, 20:09

Hoi

Harstikke bedankt voor de reactie Ik ga de komende dagen er eens voor zitten kijke of ik met de tip wat verder kom Ik hou je op de hoogte :D
baanbreker
 

Berichtdoor Ernst » 01 jun 2006, 20:53

Ik ga de komende dagen er eens voor zitten kijke of ik met de tip wat verder kom Ik hou je op de hoogte


de twee ictjes zijn de display drivers

de eene doet de frequentie uitlezing en de ander de kanalen band keuze etc ...

het display kan zelf ook slecht kontakt maken ...dat is op te lossen door het blikje wat op het display klemt wat strakker te zetten....dit blikje zit op de print gesoldeerd en zou best wel eens iets te hoog kunnen zitten
een optie is dan om de aanhechtings punten te verwarmen met een soldeerbout en tergelijkertijd wat lichte druk uit te oefenen op het blikken omhulseltje

Een hint ... gebruik geen schroevendraaier om de knopen van het voorfront te krijgen .....dat geeft ten alletijden beschadigingen
ik gebruik er altijd ijzergaren voor ... dat frommel ik tussen het voorfront en de knop .... en trekken
Na de knoppen verwijderd te kebben moet je met een fittingschroeven draaier de ring die rond de mike plug zit voorzichtig tegen de klok in los tikken..... eenmaal losgekomen kun je die ring er ook af draaien.
daarna kun je met een pijpsleuteltje het moertje losdraaien wat achter de kanaal kiezers knop zit.

schroef de kappen los aan de onderkant van het voorfront en aan de bovenkant zie je 3 schoeven zitten ... draai die ook los
neem het kunsttof voorfront los (en indien nodig meteen een grote schoonmaakbeurt)

nu heb je het display bloot liggen... eventuweel kun je links en rechts van het metalen voorfront ook nog de 4 schroeven los draaien zodat je het front wat kunt draaien zodat je wat ruimte hebt om de reparatie uit te voeren

alles terug plaatsen doe je in omgekeerde volgorde

succes

M vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1734
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten