Problemen Intek M490

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Problemen Intek M490

Berichtdoor hullepim » 24 okt 2006, 09:40

Zoals jullie weten hebben Thijs en ik allebei een Intek M490.
We gebruiken hem allebei mobiel en veel voor het vossen.
Nu had Thijs al tijden problemen met zijn setup, als we aan het vossen waren dan had die bak over het algemeen een S7/S9 storing. Meestal kwamen we er wel mee weg. Na een filter te hebben geplaatst was de storing nog een S6, redelijk te doen voor ons. Alleen de laatste weken was het zo dat je een S6 storing had en dan viel de S-meter compleet terug naar een S1/S2 storing. Ging je de bocht om of reed je over een hobbel, dan had je weer volle bak storing. Het eerste wat dan bij je opkomt is kabel breuk.
Na Thijs zijn auto wel 100 keer na gekeken te hebben en zo'n beetje alle kabels vervangen te hebben hadden we zoiets van dat komt nooit meer goed. Echter.....
Ik heb ook zo'n bak in de auto, en bij mij is het altijd ellende geweest met die bak qua storing.... Ik had altijd een S10 storing op mijn meter, niet mee te vossen dus. Maar gister reed ik naar Thijs omdat hij weer aan zijn spul had lopen sleutelen. Ik had toen maar een S1/S2 storing (met draaiende motor). Kon goed met Thijs spreken. Vervolgens reed Thijs achter mij aan om wat te testen. En wat wil het geval, ik rijd de hoek om en ik heb weer een S8/S9 storing. Daarna weer over een hobbel en alles is weer weg aan stroing. Het lijkt er dus op dat Thijs en ik een zelfde probleem hebben met die bak, maar kabelbreuk is vrijwel uitgesloten.
Met mijn Albrecht 485S die ik ook een hele tijd mobiel heb gebruikt heb ik die problemen nooit gehad, meestal S0/S1 storing en meer niet. Nou is die Albrecht van zichzelf wel wat dover, maar dit met die Intek slaat alles. Er is verder nooit wat veranderd aan de setup behalve het vanvangen van de bak. Zit de Intek gewoon beroerd in elkaar of hebben wij beiden een ander probleem?
hullepim
 

Berichtdoor Tincu » 16 nov 2006, 15:03

Hebben jullie al enig idee waar dit probleem vandaan komt?
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor hullepim » 16 nov 2006, 15:19

Tincu,
Helaas nog niet, ik ga het eens voorleggen aan Dirk en Leni waar hij vandaan komt. Mogelijk hebben ze er meer overgehoord en hebben ze een oplossing
hullepim
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 151 gasten