Lincoln ontvangt naast de freq

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Lincoln ontvangt naast de freq

Berichtdoor norman » 01 nov 2010, 00:49

[deleted]

edit: je hebt het al opgelost :wink:
norman
 

Re: Lincoln ontvangt naast de freq

Berichtdoor Ernst » 03 nov 2010, 03:05

Ik heb het opgezocht
vervangen van kristalfilter alleen nodig als het verstellen van het spoeltje niet werkt.

Het verstellen van de spoel heeft gewerkt voor je .. het voordeel van L401 versteelen is dat het net voldoende is om de fm weer goed te ontvangen zonder dat het afbreuk doet aan de rest.
het vervangen van het kristal filter voor een keramisch is een goeie optie voor am fm bakken.. maar niet voor die van ssb.....dan wordt de ontvangst dusdanig breed ..als er een station 10Kc boven je zit dat het onder liggende kanaal dan onbruikbaar wordt..
De lincoln heeft de excusieve optie om de deviatie wat te verstellen zoals je nu gedaan hebt
Leuk dat je meld dat het werkt
Succes met de hobbie :)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Lincoln ontvangt naast de freq

Berichtdoor 19rf027 » 06 feb 2021, 15:57

Hallo,
de TX van mijn Lincoln 1 staat er heel iets naast.
word hierop geattendeerd door meerdere stations die met grote transceivers werken.
als ik bijvoorbeeld op 27.395Mhz zit moet het tegenstation op 27.394.8MHz uitluisteren om mij exact op frequentie te hebben.
wie kan mij uitleggen waar ik hem iets kan verzetten zodat hij goed staat of in ieder geval dichter bij 27.395 ?
grt Rene
19rf027
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 jan 2021, 16:04

Re: Lincoln ontvangt naast de freq

Berichtdoor Ernst » 07 feb 2021, 15:01

Voor 0,2 kc je bak verstellen?

Ik zou het persoonlijk maar laten voor wat het is en test het door met de span knop je bak de frequentie 2 tiende te verstellen.
Als er dan nog praat is dat er iets mis is heb je met je set dan zou ik het oordeel van je tegenstation in twijfel trekken.

I
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Vorige

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten