ervaringen aansluiten apparatuur in de auto

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

ervaringen aansluiten apparatuur in de auto

Berichtdoor dennis » 26 nov 2006, 14:52

hoi allemaal,

ik wil weer beginnen met de radiohobbie maar ik heb een vraag
bij het aansluiten van mijn bak in de auto , kan ik beter 1 voedingsdraad vanaf de accu trekken en de - en + pool direct op de bak aansluiten om storingen van de motor te voorkomen

of: de aarde zo dicht mogelijk bij de bak vandaan halen

ik heb ook nog een ontstoringsfilter liggen voor een autoradio maar deze is nogal groot en zit met een ruimtegebrek waar ik de bak wil plaatsen

hoe hebben jullie het aangesloten?
en wat is jullie ervaring kwa storingen ermee?
ik weet dat het ook van bak tot bak verschilt (ikzelf heb een tti 880 voor in de auto) maar hoor graag van je wat jouw ervaringen ermee zijn

bedankt voor de input alvast
dennis
 

Berichtdoor dennis » 26 dec 2006, 05:29

80 x bekeken en niemand een antwoord , fijn
dennis
 

Berichtdoor Thijs » 26 dec 2006, 09:19

Het is dan ook niet de makelijkste vraag en de mening zijn volgens mij nog al verdeeld. Ik heb m'n auto nu bijna 2 jaar en nu werkt het naar behoren. Ik heb massa van het frame ghaald meteen bij het binnen komen van de motorkap en heb een filter in de kabel zitten al heb ik niet het gevoel dat het veel doet. En al met al het aandoen van de aanjager heeft nog steeds invloed op m'n bakkie.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor erik_ark » 26 dec 2006, 13:36

Ik heb de + en de massa direct vanaf de accu. En verder geen ontstoringsfilter in de kabels zitten. Van de aanjager en ruitenwissermotor heb ik geen storing, alleen een klein beetje van de ruitensproeierpomp.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Bimmer » 26 dec 2006, 14:30

iedereen netjes afgetakt van de accu... laat ik het nu lekker heel simpel doen... Gewoon via de aanstekerplug, een verdeelkastje voor wederom 3 aanstekerpluggen. 1) bakje 2) Vosmeter 3) TomTom/Electronisch kompas

Bewust deze keuze omdat het bakkie er slechts in de weekeinden in hangt tijdens het vossen. Heb geen enkele vorm van storing van de wagen, wel van de TomTom als deze opgeladen wordt.

Oja, mijn versterker/sub storen op het signaal, het s-signaal deint mee op de bassen die uit de sub komen (750W RMS versterker).
Bimmer
 

Berichtdoor Johanh2o » 26 dec 2006, 20:58

hey ik heb het ook op de sigaretten aansteker zitten en ik heb alleen storing an me radio (zelfde als bimmer ) en achterruitverwarming .


volgens mij is het pas nuttig om rechtstreeks van je accu af te tappen als er een dikke liniear tussenkomt .

200 w liniaer trekt 10 tot 12 ampere dus dat is best heftig .


kijk maar wat je met de info doet ciao en suc6 misschien zie ik je wel een keer bij het vosse :P

groetjes johan
Johanh2o
 

Berichtdoor Arthur » 27 dec 2006, 00:54

ik heb hem in de oldtimer (43 jaar oud) op de aansteker staan, en ook een eindversterker erin (voor audio) van zo'n 1000 watt rms, maar dan ook niks helemaal niks wat er stoort. (en dan liggen de antenne en audio kabels naast elkaar)

Maar @topicstarter, als je het zekere voor het onzekere wil dan sluit je hem idd rechtstreek op de accu aan, bij wat kleinere auto's willen elementen zoals dynamo etc nog al eens storen.
Arthur
 

200 watt

Berichtdoor Uvcfm993 » 27 dec 2006, 17:17

200 watt lini 10 - 12 a ? Een heel snel rekensommetje zegt dat dat onmogelijk is..... bij 13, 8 volt met 12 amp. kom je niet verder als een watt of 120 - 130 ... (incl de WARTME die vrij komt van de tor(ren) of mosfet.....)

Ik heb de bak EN de 35 watt lini bij de autoradio weggehaald, en ook dit werk 100% storingsvrij, geen last van ruitenwissers, aanjagers, verwarming of wat dan ook... Wel als de deuren op slot of open gaan, echter, gebeurt dit onder het rijden ?.......prezziiess...
Uvcfm993
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 154 gasten