beschrijfing midland alan 48+

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

beschrijfing midland alan 48+

Berichtdoor harry » 23 maart 2005, 09:27

hallo menssen dit is de eerste keer dat ik op deze site ben maar ik kom hier om dat ik naar een beschrijfing van een midland aln48+ op zoek ben en dan gaat het mijn er om hoe en wat ik kan doen en hoe het zit met al die knopjes op deze zender want ja mijn vrouw wil graag weer eens wat gaan doen op de 27 mc en wij hebben een tweedehands bakje gekocht maar daar zat veder geen beschrijfing bij is iemand die mijn kan vertelen hoe ik hier aan kommen kan ik zal u hier heel dank baar voor zijn en ja ik hoop dat ik dit op een goede plaats heb gezet sorry als dit niet zo mocht zijn
harry
 

Berichtdoor Thijs » 23 maart 2005, 12:42

Hoi harry! Welkom op het forum!

De alan 48+ was jaren lang 1 van de meest popularen bakkies en is door een duits cb blad een paar jaar op rij bekroond. Dus wat dat betreft heb je een goede keuze gemaakt!

Afbeelding

De functies van deze bak verschillen per versie dus het zou kunnen zijn dat knoppen die ik uitleg niet op jou versie zit.

van links naar rechts

Channel - zoals het al doet vermoeden verzetje hier mee de kanalen.
On/vol - aan uit en volume
squelsh- hiermee stel je de ruisdrempel in.
RF-gain - hiermee stel je de gevoeligheid van de de bak in als je deze terug draaid hoor je alleen de sterke bij jou in de buurt zittende stations.
Mike-gain - hier mee regel je het volume van het door jou uit gezonden signaal.
M1-m4 - \"achter\" deze knoppen kun je voorkeuze kanalen programeren
EMG - Hiermee springt de bak meteen naar kanaal 9 wat in sommige landen als noodkanaal gebruikt wordt.
Q-up&Q-down - Hiermee springt de bak 10 kanalen om hoog of omlaag
CB/PA - In de CB stand werkt de bak als bakkie in de PA stand kun je met een aangesloten externe speaker de 48+ gebruiken als omroep instalatie.
ANl/Off - In de anl stand is de ruisfilter in geschakeld.
Local/dx - werkt net als de rf-gain functie maar dan in 1 stap.
AM/FM - schakeld tussen de AM/FM modulatie FM is in nederland het meeste gebruikt.
LCR (als je geen AM/FM knop hebt) als je deze indrukt spring je terug naar het laast gebruikte kanaal.

Voor meer info vindt je hier de gebruikshaanwijzing
http://www.servicedocs.com/ARTIKELEN/7200207100001.PDF
<center>
http://www.cbradio.nl
Http://www.cbforum.nl </center>
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4480
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Buffalo Bill » 19 nov 2007, 00:34

Thijs,

Ik heb dan LCR maar dan kan ik dus niet op AM??
Buffalo Bill
 

Berichtdoor zwarte draak en lady » 20 nov 2007, 13:25

nee ja het kan wel maar dan maar niet bevordelijk om am dr op te zetten mits het er origineel inzit!!!! bij die van jou zat namelijk geen am modulator in ........dus dan zal die ingebouwd moeten worden en een draadje los knippen en versolderen aan een andere kortom bak en braad en dat is niet bevordelijk ..........de nieuwere 48+ multi genaamd zit het er standaard in je zit ook bij de knop am/fm staan en dr boven in het klein de lcr
zwarte draak en lady
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten