SWR-meter Lincoln

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

SWR-meter Lincoln

Berichtdoor stanspanband » 09 dec 2006, 12:20

Goedendag. Ik wilde graag weten hoe het nu zit met de SWR-meter in de Lincoln. Ik heb al jaren een Lincoln en dit is mijn tweede. Ik schaam mij diep, want het valt me nu pas op dat de meter in de Lincoln 2 schaalverdelingen heeft. Die schuin omhoog loopt is dat de aanduiding van het uitgestraalde vermogen en die horizontaal loopt de aanduiding van de SWR, of zit het toch anders in elkaar. Ik heb wel de handleiding en een klein beetje kennis van enkele buitenlandse talen, maar op technisch gebied schiet mijn kennis van vreemde talen tekort. Nu ik toch bezig ben en misschien hoort deze vraag hier niet, maar waar kan je een \"dummy-load\" kopen. Bij voorbaat dank voor jullie reactie. Groetjes. Stan Heijne.
stanspanband
 

Berichtdoor NL1ZZE » 09 dec 2006, 13:32

Hallo!

Ja om die SWR uit te kunnen lezen moet je je Mic indrukken en dan op Indic knop drukken, dat is voor Modulatie, RF Power, Call, en SWR.

Je moet dan een paar keer op die knop drukken totdat je een heel klein pijltje onder Signaal 9 krijg te zien.
Daan moet je met die SWR/CALL potmeter draaien zodat het Signaal aangever precies op dat peiltje staat.

Daarna druk je nog een keer op die Indic knop en dan laat hij je SWR zien..


En een Dummyload kan je bij een beetje Radio shop wel kopen..

Martijn..!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor stanspanband » 09 dec 2006, 17:26

Dank je wel voor je reactie. Ik weet hoe het moet, maar mijn vraag of de bovenste getallen, die schuin omhoog gaan, of die voor het vermogen zijn en de onderste rij voor de SWR.
stanspanband
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 172 gasten