Leuk ontvangertje ;-)

welke apparatuur heb jij allemaal?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Leuk ontvangertje ;-)

Berichtdoor Ernst » 13 feb 2020, 13:17

Werkt beter dan al de digi meuk van tegenwoordig
De kringen die normaal in een cpu geprakt zijn zitten in de ontvanger lekker los van elkaar.
Dus je hebt geen wederzijdse beïnvloeding van de componenten.
Nagenoeg geen witte ruis .. en ook geen andere bijproducten
Mooie heldere donkerbruine ontvangst komt er uit met een enorme selectiviteit.

Als je een ontvanger zoekt .. niet twijfelen … kopen :)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Leuk ontvangertje ;-)

Berichtdoor Wimpie » 13 feb 2020, 14:07

@Ernst:
Ik deel jouw mening niet.

Het tegenwoordige spul uit vergelijkbare prijsklasse (refererend aan het aantal maandsalarissen) is echt beter, in vele opzichten. Ik durf een stap verder te gaan: apparatuur die nu in aantal maandsalarissen goedkoper is dan de apparatuur op de foto, heeft betere prestaties dan die apparatuur op de foto.

Vergelijken met een RTL SDR dongle voor in de PC, heeft niet zoveel zin (bijvoorbeeld zonder enige vorm van preselectie). Op zendamateur.com liep/loopt ook een discussie over analoge apparatuur vs SDR. Daar vonden iemand een "analoge" ontvanger heel erg goed, terwijl er gewoon een volledig digitaal middenfrequent in zit....

De ADC zijn tegenwoordig zo goed (jitter, verticale resolutie, dynamisch bereik, etc) en de DSP's/FPGA's zijn zo snel, dat grappen en grollen uitgehaald kunnen worden die analoog niet of nauwelijks realiseerbaar zijn.

De apparatuur op de foto is mooie apparatuur, maar het komt niet bij mij op de plank.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Leuk ontvangertje ;-)

Berichtdoor Ernst » 13 feb 2020, 15:37

Er zal zeker een verschil zitten tussen een AOR AR-5700D Digital Receiver van 5500 euries om maar wat te noemen tegenover deze analoge ontvanger.

Verder loop ik warm voor dat antieke spul

Maar voor de prijs meer dan de moeite waard.
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Leuk ontvangertje ;-)

Berichtdoor Wimpie » 14 feb 2020, 00:05

@Ernst:
Ik heb ook een zwak voor hoe men met de toen beschikbare spullen, nette ontvangers maakte. En dan in het bijzonder uit de tijd van voor de (PLL) synthesizer.

Mijn Sommerkamp FT7B met analoge frequentie-aflezing gaat niet de deur uit!
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Leuk ontvangertje ;-)

Berichtdoor Ernst » 14 feb 2020, 00:46

ik heb er ooit mee mogen spelen en de Lowe moest het afleggen tegen dit apparaat.

Ik moet er ook bijzeggen dat mijn kennis inmiddels wel wat gedateerd raakt , en dat heeft er mee te maken dat ik de hobby 20 jaar geleden naast me neer gelegd heb

De hobby is een stukje opgeschoven naar satelliet ontvangst .. met als doel zoveel mogelijk gratis te kunnen kijken ..
Niet zozeer het kijken maar meer om alle gecodeerde kanalen open te krijgen was de sport.
Ook dit is inmiddels niet meer mogelijk maar heb alles wel weer werkend via een andere weg. waar het aanbod vele malen hoger is dan schotel tv.

Deze materie vergt ook enige kennis van python scripts die je kunt toepassen om een en ander mogelijk te maken.

Het enige werkende wat ik nog heb liggen is een zodiac portofoon 40 kanalen fm en een aor8000 scanner.
De porto geeft mooie ruis weer op alle 40 kanalen en heel soms hoor je iets in de verte.
Heel wat anders dan hoe het vroeger was :wink:

Verder zie ik dat mijn animated avatar niet refresht haha
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Scanners & Ontvangers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten