Antenne plaatsen

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Antenne plaatsen

Berichtdoor Snof » 20 jul 2020, 16:48

En het wordt straks nog een stukje beter als hij hoger komt tegen de gevel van het huis.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Antenne plaatsen

Berichtdoor Mike Delta » 21 jul 2020, 08:38

Dat zeker maar afhankelijk van anderen helaas zoals wel vaker is in het leven. Maar goed heb nu beetje vakantie en ik merk dat er al weer een heleboel van vroeger op zitten en dat is natuurlijk wel leuk.
Mike Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 21 apr 2020, 14:22

Re: Antenne plaatsen

Berichtdoor Charles » 22 jul 2020, 19:05

Sterke kerel mot je zijn om zo een mast rechtop te zeten. Mooie antenne hoor met zat zitplekken voor de vogels.... :lol:
En hoe is het daar met de storing? Hoor je alleen knetterharde stations of ook de zwakere?
Charles
 

Re: Antenne plaatsen

Berichtdoor Mike Delta » 24 jul 2020, 08:28

We hebben met zn 2en gedaan. Het gewicht is denk ik 10+ kilo, maar erg topzwaar dus lastig om te verplaatsen.

Storing is een 3 maar het valt me mee, ik ontvang vind ik erg goed! Ik heb deze week toch leuke verbindingen gemaakt.

Almelo - Rijssen - Dalfsen - Hoogeveen - Coevorden - Klazinaveen

Ik kom nu als ik zo kijk tussen de 80/100 km wel op deze hoogte. Misschien wel verder maar die hoor ik dan weer niet.

Wat ik wel merk is dat mijn pa de swr net iets beter heeft, het kan zijn dat het komt omdat ik nog laag tussen de huizen zit
of omdat ik het topje gemeten heb met het dompje van 1 cm erop realiseer mij gister pas.
Maar dit ga ik dan later nog wel keer opnieuw checken.

Gaat toch lekker, maar hij moet toch omhoog.
Mike Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 21 apr 2020, 14:22

Re: Antenne plaatsen

Berichtdoor Mike Delta » 05 aug 2020, 22:34

Zo vandaag een mooie aluminium schuifmast kunnen kopen. Ingeschoven 3.20 meter en uitgeschoven 6.50 ongeveer en meteen een aluminium pijp besteld van 48mm bij 3mm van 6 meter.
Mast komt als alles volgens planning loopt tegen de schuur aan te staan en als ik dan alles inschuif (de top buis gaan we ook inschuifbaar maken) dan moet ik zo bij de antenne kunnen als ik op de schuur sta.

Dan zit ik ongeveer met de antenne op: 12 meter onderkant (alu pijp 50 cm erin vast maken) dat lijkt me wel een mooie lengte de top van de antenne is dan 18.70 meter.

Ik wil dat hopelijk binnen 1.5 week realiseren.

Word vervolgd.
Mike Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 21 apr 2020, 14:22

Re: Antenne plaatsen

Berichtdoor Mike Delta » 08 aug 2020, 16:47

Heeft iemand een idee om de bovenste pijp schuifbaar te maken?

Ik wou 2 spleetjes erin maken net als het huidige systeem en dan met een klem werken.

Maar ik kan niet zon klem/beugel vinden of een andere geschikte. Het bovenste gedeelte is als ik het goed heb gemeten 55mm
en daar komt dan een 6 meter 48mm alu buis in.

Het makkelijkste leek mij als ik erbij moest om dit systeem te maken.

Iemand enig ander idee of weet iemand een geschikte klem hiervoor?

Fotos:

Afbeelding

Afbeelding
Mike Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 21 apr 2020, 14:22

Vorige

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten