[Antenne bij] Galaxy Saturn

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

[Antenne bij] Galaxy Saturn

Berichtdoor Geronimo » 06 jan 2007, 00:32

Hoi allemaal nog de beste wensen
ik ben zins kort in het bezit van een Galaxy Saturn (Frequentie bereik
25.615 - 28.305 MH)
Nu zoek ik daar een goeie antenne bij .mobiel of een niet te grote basis antenne
iemand ervaring met deze bak in combinatie met een bepaalde antenne



http://www.cbradio.nl/galaxy/galaxy_saturn_image.htm


[Edit: titel verduidelijkt - Tincu]
Geronimo
 

Re: Galaxy Saturn

Berichtdoor Arthur » 06 jan 2007, 01:16

ja ervaringen genoeg met deze bak, heb er zelf eentje jaren gehad, en zou er zo weer eentje willen...
Echter geen ervaringen met kleine antennes erop, alleen grote.
Een antron werkt ie goed mee, en later nog beter op m'n K46 dx special, maar die was al gauw zo'n 7 meter met radialen van bijna 2 meter.

Kan je wel een microfoon tip geven nl een lolypop, zeker als de frequentiezwaai aangepast wordt is het een super combi
(en nee, verkoop mijn lolypop niet)

[Edit: quote verwijderd - Tincu]
Arthur
 

Berichtdoor Geronimo » 06 jan 2007, 02:07

Ben ff aan het rondneuzen geweest en vondt een niet te grote basisantenne(SIRIO BOOMERANG 27)
Wat ik me nu afvraag is het Frequentie bereik
(25.615 - 28.305 MH) van de bak niet het probleem met deze antenne(Frequency range: 27-28.5 MHz)

Moet ff erbij vermelden dat ik pas weer begonnen bent (samen met mijn vrouw) met het zenden(vroeger veel gedaan)

:D
Geronimo
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 06 jan 2007, 02:09

Een originele boomerang kan wel wat hebben qua vermogen en bereik, maar meeste nu te koop zijn clones helaas
Dan zou ik zelf liever voor een hele goede mobiel antenne gaan.
Maar echt geen mogelijkheid om een antron (5,5 meter) te plaatsen oid?

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Arthur
 

Berichtdoor 19DT2120 » 06 jan 2007, 02:10

Hoe wil je de antenne plaatsen?Ik heb namelijk nog wel een leuke kleine gp antenne te koop :http://www.cbforum.nl/viewtopic.php?t=513
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re:

Berichtdoor Geronimo » 06 jan 2007, 02:13

Ik wil hem plaatsen net onder de dakgoot met een beugel zodat ie voorbij de dakgoot omhoog gaat

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Geronimo
 

Re:

Berichtdoor Geronimo » 06 jan 2007, 02:16

Arthur schreef: Een originele boomerang kan wel wat hebben qua vermogen en bereik, maar meeste nu te koop zijn clones helaas
Dan zou ik zelf liever voor een hele goede mobiel antenne gaan.
Maar echt geen mogelijkheid om een antron (5,5 meter) te plaatsen oid?


Ik ga ff navraag in de buurt doen (antenne komt tegen de muur van de buurman ,huizen staan trapgewijs in blokken van 2 moet de antenne plaatsen tegen de gevel van de buren .
Of met een beugel onder de dakgoot ,moet ik dan een vergunning hebben omdat de antenne langer als 5 meter is?
Geronimo
 

Berichtdoor 19DT2120 » 06 jan 2007, 02:20

als het een koop woning is,tot 5 a 6m boven de nok zonder vergunning.als het hoger is geloof ik wel,maar dat kun je gewoon even op vragen bij dfe gemeente.
Bij een huurwoning moet je toestemming vragen bij de verhuurder.
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor Arthur » 06 jan 2007, 02:24

volgens de europese wet is iedereen vrij pm signalen uit de ether op te vangen, en dan kan per geeente verschillen wat het plaatselijke beleid is.
Maar als je buren geen bezwaar hebben, gewoon plaatsen, zeker als het zo'n kleintje is, geen slapende honden wakker maken, aangezien je ook niet met een goedgekeurd radio'tje werkt!!!
Arthur
 

Re:

Berichtdoor Geronimo » 06 jan 2007, 02:29

19DT2120 schreef:als het een koop woning is,tot 5 a 6m boven de nok zonder vergunning.als het hoger is geloof ik wel,maar dat kun je gewoon even op vragen bij dfe gemeente.
Bij een huurwoning moet je toestemming vragen bij de verhuurder.


Is huurwoning, probleem wordt ook nog dat ik mijn oude TITAN II linear wil gaan gebruiken ,en dus aan die boomerang niks hebt ,100 watt max
Geronimo
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 06 jan 2007, 02:34

Als je op zo'n kleine antenne zit heb je zeker niet meer dan 100 watt nodig aangezien je dan verder zend dan ontvangt, dus beetje overdone dan.

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Arthur
 

Re:

Berichtdoor Geronimo » 06 jan 2007, 02:39

oke dan ga ik mijn vrouw overhalen om een grote antenne te plaatsen zal ff bij de woningbouwstichting info vragen wat wel en niet mag

dank jullie voor de snelle reacties
heb er echt zin in is lang geleden ,waren bijde vroeger fanatiek op de bak, zodra ik alles voorelkaar hebt laat ik het meteen weten

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Geronimo
 

Berichtdoor Arthur » 06 jan 2007, 02:43

aan tip, vergeet die woningbouw, daar mag het meestal sowiezo niet van.
gewoon plaatsen, even bloemetje voor de buren en klaar, zolang niemand er verder last van heeft is er niks aan het hand.
Zeker omdat (nogmaals) je radio niet goedgekeurd is (al kan dat zo geregeld worden).
Arthur
 

Berichtdoor 19DT2120 » 06 jan 2007, 02:44

Ja een Galaxy is eigenlijk ook meer een DX set en dan is wat extra vermogen voor er bij wel handig
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor Tincu » 06 jan 2007, 15:17

Verplaatst uit Bakkies Algemeen.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Volgende

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 171 gasten