problemen digitale s meter

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

problemen digitale s meter

Berichtdoor bigfoot47 » 13 jan 2010, 01:01

hoi,

ben vandaag even gaan rijden en plots als ik de uitlezing 9+60 krijg zit ik verkeerd.

ik heb de afstelling gedaan zoals gewoonlijk snuit tegen snuit. geregeld op 9+60. en de rf dicht van bakje. heb een precident herbert ouder model.

wat kan het zijn vorige week ging het nog perfect.

mvg bigfoot
bigfoot47
 

Re: problemen digitale s meter

Berichtdoor zwarte draak en lady » 13 jan 2010, 12:33

zal eens eerst gaan kijken op een kabelbreuk/kortsluiting in je signaalkabel (s-meter aansluiting)
of mischien toch je potmeter maar als hij het vorige week nog gedaan heeft dan lijkt me het een kleinigheidje
toevallig een ksm-3digi ??
zwarte draak en lady
 

Re: problemen digitale s meter

Berichtdoor bigfoot47 » 13 jan 2010, 13:06

ja zo is het een.
bigfoot47
 

Re: problemen digitale s meter

Berichtdoor Johanh2o » 13 jan 2010, 19:58

je moet hem afstellen met veel vermogen .

als je die meter met 4 watt afsteld en je gaat vossen op een 300 watt vos dan zit je er weleens een paar straten naast .

ik heb dit ook gehad heb hem toen eens afgesteld bij dennie de d&w vos sinds dien perfect.

het is zelfs makkelijker om lage vermogens vosjes te pakken :wink:

hopelijk heb je er wat aan !
Johanh2o
 

Re: problemen digitale s meter

Berichtdoor bigfoot47 » 13 jan 2010, 21:17

mischien daar het probleem had een 50wat versterker op geplaatst en daar op af gesteld.

heb deze geplaats omdat we zo een 15km van elkaar stonden hem niet hoorde zonder versteking.

hoe kan je het beste oplossen dan. Heb zelfs een raar probleem met de analoge als ik +50wat verzend dan werkt deze omgekeerd dan gaat die naar nul.

voorbeeld 4wat gaat deze van 0 naar 9 en met de 50wat er bij gaat hij van 9 naar 0 .


mvg danny
bigfoot47
 


Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 113 gasten