Probleem met peilen

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Probleem met peilen

Berichtdoor Edwin QTH Wezep » 21 feb 2010, 18:27

Hallo vossen(jagers),

Ik heb sinds kort een andere auto (Opel Astra) en iets andere apparatuur.
Sinds dien heb ik problemen met het uitpeilen van vossen.

Ik had een Iveco Bus met een wilson 1000 (gatmontage) achter op het dak, een Albrecht AE6080FM bakkie met een Sadelta SM20D vossenmeter.

Nu heb ik een Opel Astra, in eerste instantie het zelfde apparatuur muv de wilson 1000, deze heb ik vervangen door een little will. De Astra is een hatchback en heeft een kort randje op de achterklep waar ik de little will op heb gezet.
Nu heb ik geen richt effect meer, voor en achterkant hetzelfde signaal.

Ik heb de little will krom gebogen en onder de kentekenplaat tegen de achterkant van de auto geplakt, iets meer voor en achter verhouding maar nog niet zo'n duidelijk verschil.
Soms heb ik ook de Wilson 1000 magneetvoet midden op het dak erbij staan, heeft meestal geen invloed.
Zonder de 1000 midden op het dak blijft het slecht peilen.

Inmiddels een aantal andere bakken geprobeerd (Danita 640, HyCom CB4000, Midland 48 Excel Multi) en een andere vossenmeter (met ledjes), maar nog steeds krijg ik geen goed richteffect.

Tevens heb ik motorstoring in de audio van het ontvangst, ik hoor de motor op de bak als een brom.
Als ik meer gas geef met de auto wordt de brom luider, maar de S-meter en vossenmeter reageren niet op de motorstoring.

Nu wordt het nog vreemder, want ik heb af en toe (zonder dat ik iets verandered heb) wel een goed richteffect.
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, ik heb al met heel wat auto's (BMW318, Seat Cordoba, Audi 80) vossenjacht gereden zonder problemen met het peilen.


Wie heeft er advies of ideeen voor mij?


Met vriendelijke groet,
Edwin QTH Wezep
Edwin QTH Wezep
 

Re: Probleem met peilen

Berichtdoor groene seat » 21 feb 2010, 20:30

zit de radio antenne niet achter op bij de opel astra?
groene seat
 

Re: Probleem met peilen

Berichtdoor Edwin QTH Wezep » 21 feb 2010, 21:09

groene seat schreef:zit de radio antenne niet achter op bij de opel astra?


Ja, dat klopt. Die zit achter op het dak.
Edwin QTH Wezep
 

Re: Probleem met peilen

Berichtdoor zwarte draak en lady » 22 feb 2010, 08:22

hey edwin leuk je hier te zien ;)
probeer eens eerst je radio antenne der af te draaien kijken of dat verschil maakt
nu dacht ik dat je benzine/gas reed...en de motorstoring je het peilen moeilijk maakt :?:
sinds ik gewisseld ben van auto van diesel naar benzine heb ik de storing ook opgemerkt van de motor echter geeft dit voor mij geen problemen met peilen :!: en toen ik de plus direct op de accu en toen was het probleem ook over ,
en zou je op gas rijden schakel over na benzine kijken of je dan minder storing hebt gascomputers zijn bekende stoorapparaten
zwarte draak en lady
 

Re: Probleem met peilen

Berichtdoor Columbus » 22 feb 2010, 19:57

En als je toch vals wil spelen koop je gewoon deze:

http://www.ramseyelectronics.com/cgi-bi ... n&key=DDF1
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Probleem met peilen

Berichtdoor groene seat » 22 feb 2010, 20:02

hoop geld voor iets wat je zelf nog inmekaar moet knutselen. Wil je zon iemand een oor aan naaien moet je ff tijdens het afstellen 1 antenne vast houden. Kan je lachen is er niet meer mee te peilen. :mrgreen:
groene seat
 

Re: Probleem met peilen

Berichtdoor ralli-art » 22 feb 2010, 20:51

hoi Edwin,

het helpt zoals jezelf eerder al zei dat je een andere antenne op de auto heb staan, je krijgt hier best wel een dubbele peiling van.
ook als je je gewone radio antenne loskoppelt of inschuift dan zal het wellicht ook beter gaan.
zeker omdat de antene ook achter op de auto zit, dit merkte ik zelf ook toen ik met mijn nieuwe auto de eerste keer voste dat ik altijd een afwijking had naar rechts.
dit kwam omdat de antenne links op de auto staat.
nu heb ik hier zelf een schakelaartje tussen gezet op de aanturing vanuit de radio naar de antenne dat ik dus wel gewoon de radio aan kan laten staan tijdens het vossen maar de antenne is gewoon ingeschoven.

wat ook wel helpt is dat een magneet antenne nooit lekker peilt alhoewel anderen hier weer anders over zullen denken maar ik heb het zelf nu al meerdere keren geprobeert met een magneet antenne en blijf erbij dat een vaste montage ( dv ) echt geweldig werkt zo laag en zo ver mogelijk achter op de auto.
bijvoorbeeld op de trekhaak of ander zelf een beugeltje maken die je op de montage-oog zet van de trekhaak.

wil je hier anders best wel bij helpen.

groet Kevin.



edit: en anders de het idee van columbus kan ook nog maar dan is de sport er wel van is vind ik :wink:
ralli-art
 

Re: Probleem met peilen

Berichtdoor groene seat » 28 feb 2010, 13:57

tot dat je een keer een richt antenne of dat ze de antenne kabel te water donderen, of op de vangrail staan te zenden, of met een grond golf. red je het aardig met een dv antenne :mrgreen:
groene seat
 


Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten