Wat is jouw snelheid

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19-DT-170 » 03 maart 2013, 13:01

19DX072 schreef:Afbeelding
60Mbit up
6Mbit doww

Ik denk dat je andersom bedoeld. 60Mb down en 6Mb up :-)
vincenttor schreef:Zulke leuke dingetjes kan je daar mee doen, 4G moet maar snel uitgerold worden en betaalbare unmetered abonnementen verkopen

Ik ben bang dat 4G het ook niet zal worden. Ik denk dat glasvezel de toekomst heeft.
19DT2120 schreef:pff hou op man een fotootje laden was al traaaaag !Wat dacht je van een mp3 downloaden , dan had je hem binnen en was het nog en Klotenr. :evil: ook

Owjah, dat weet ik nog.. :-)
15 minuten downloaden voor 'e'en MP3.
En dan viel inderdaad vaak de kwaliteit ook nog zwaar tegen.
Maar wel gouden tijden beleefd op de BBS-en.
Vooral met de fidonetjes die er toen waren.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 03 maart 2013, 13:59

ja hier in de omgeving waar ik woon was beloofd door een paar groepen en plannen gemaakt om glasvezel in de omliggende dorpen uit te rllen maar daar heeft KPN mooi een stokje voor gestoken omdat ze teveel aan koper hebben geinvesteerd de laatste jaren dus moeten ze eerst dat even uitmelken voor dat er misschien ooit glasvezel of wie weet wat nieuws op de baan komt.
Vandaar dat ik hoop dat 4G goedkoper word en FUP of iets dergelijks want op een beetje sneller/betaalbaar internet is nog even te wachten hier in de omgeving.
Glas is aan te leggen, kosten zijn voor het graven etc 5000 euro en dan komen er nog achterlijke maandelijkse kosten bij beginnende van 10/10 50/50 mbit rond de 300-500 euro en minimale contractduur is dacht ik 3 jaar.
kassa dus voor hun , maar goed als je het ECHT nodig hebt voor werk ofzo.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19-DT-170 » 03 maart 2013, 15:11

Oeh.. Dat is wel heel erg duur vincenttor. Raar ook dat ze gestopt zijn door KPN met het aanleggen van glas..
Hier wordt dit jaar glas aangelegd door Reggefiber. Dat was eerst KPN, en sinds kort heeft KPN weer heel veel aandelen
van Reggefiber... Het goedkoopste abonnement kost hier rond de 40 euro voor 50Mb symmetrisch.
Ze kunnen ook alles-in-een leveren, maar aangezien wij gewend zijn baas te zijn op eigen beeldbuis (satellietschotel) hebben
wij enkel gekozen voor telefoon + internet (telefonie kost 3 euro per maand meer erbij).
Waar ik alleen wel nog mee zit met die telefoonaanbieders..
Bij KPN kun je zelf je aanbieder kiezen.. bel1601, tele2, noem maar op.
Bij VOIP krijg je een prachtige aanbieding, en binnen een jaar gaan de belkosten per minuut omhoog.
En je kunt dan geen bel1601 of tele2 kiezen om uit te bellen..
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 03 maart 2013, 18:03

De gemeenten in regio Waterland hebben met netwerkbedrijf Reggefiber een intentieverklaring ondertekend voor het aanleggen van huis-aan-huis glasvezel in de gehele regio


En dat was in april 2012 op verschillende nieuws sites geweest.
Tijdje later zocht ik er weer op en kreeg ik dit te zien.

Voor huishoudens in de regio Waterland is de eerstkomende jaren geen glasvezel weggelegd. Kabelprovider Reggefiber is strategisch en financieel te zeer afhankelijk van moederbedrijf KPN.

Daardoor ziet de onderneming geen kans in de ISW-gemeenten Purmerend, Beemster, Landsmeer, Waterland en Zeevang een glasvezelnet uit te rollen. KPN heeft in het verleden in het gebied namelijk aanzienlijke investeringen gedaan in VDSL-verbindingen, verder versterkte kopernetwerken.

De in februari van dit jaar met het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Waterland ondertekende intentieovereenkomsten kunnen dan ook de prullenbak in.


En VDSL is allemaal erg leuk, tot op zekere afstand want de bandbreedte zakt heel snel in als je een paar 100 meter van de centrale woont.
Nu is het ook zo dat wij internet hebben van voorheen wanadoo meen ik, dat werd ineens orange ofzo, toen online .
Ze bieden 20/1 aan maar we krijgen volgens de modem gegevens exact 8000/992 binnen.

Vond ik wel iets vaag dat het signaal precies op 8 mbit uitkomt , lijkt wel alsof het geknepen/begrenst is.
Dus ben ik een beetje gaan rond bellen vragen en toen kwam ineens de aap uit de mouw.

De medewerker van online vertelde dat omdat we op het KPN koper zitten en deze verhuurd word aan online of tewel tmbobile ze de verbinding knijpen om hun eigen klanten meer snelheid te kunnen leveren.
Dus met andere woorden, kpn knijpt mijn verbinding tot 8 mbit waar 1 mbit grofweg zoiezo van verloren is.

Moet niet gekker worden, en om op kabel over te stappen dat is een vrij duren aangelegenheid want we betalen nu iets van 25euro per maand en de sateliet is iets van 5 euro per maand , nemen we een kabel abbonement waar ze je ook nog eens dwingen om TV af te nemen want internet zonder tv abbo kan niet dan betaal je al een stuk meer als nu voor lagere/dezelfde snelheid.
en 70 euro per maand vor een beetje internet en kabeltv en telefoon wat we dan niet gebruiken van hun is ook zonde.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19-DT-170 » 03 maart 2013, 18:31

Wat betreft internet via de CAI, ik ben het daar helemaal mee eens.
In Nederland is koppelverkoop bij wet verboden. De kabelaars maken geen reclame voor hun kabelTV abonnement,
maar wel voor snel internet. Hartstikke prachtig. Ik heb ze eens gebeld voor internet.. Ja, dan moest ik een kabelTV abonnement
erbij nemen. Toen ik ze wees op de wet koppelverkoop was internet opeens een "extra dienst voor onze kabelTV klanten".
Jaja. Ze verdienen wel het meeste geld aan internet. In België kunnen ze overigens wel internet zonder TV leveren overigens.
Ze plaatsen dan een filter dat alleen het internet signaal doorlaat.

Wbt ADSL over koper. Ik geloof niet dat KPN dat doet. Dat mogen ze ook helemaal niet.
Als dat zo was dan zou KPN allang voor de rechter zijn gesleept.
Het is alleen wel zo dat ADSL van meerdere factoren afhankelijk is.
Zo is kabellengte er een van, maar ook overspraak. In de centrale liggen alle koperdraadjes netjes naast elkaar,
en de ADSL signalen van de gebruikers kunnen elkaar beïnvloeden. Hoe meer ADSL gebruikers er zijn, hoe meer de signalen elkaar beïnvloeden, en daar past de centrale en je modem zich automatisch op aan. Dat is niet een kwestie van niet willen, maar dit komt gewoon door de stand der techniek. En voor de snelheid naar de centrale daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Daar ligt meer bandbreedte (glasvezel) dan dat alle KPN klanten in dat gebied kan verstoken aan data.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19JP072 » 03 maart 2013, 22:42

19-DT-170 schreef:Ik heb ze eens gebeld voor internet.. Ja, dan moest ik een kabelTV abonnement erbij nemen.


Welke provider was dit? Bij UPC kan je gewoon een apart internet abo krijgen.
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 03 maart 2013, 22:54

bij ons was het voorheen casema,multikabel en nu heet het Ziggo en deze is alleen in deze regio te verkrijgen.
Hoe het bij upc is weet ik niet.
En het knijpen van de verbinding is wat ik me heb laten vertellen, klinkt wel aannemelijk aangezien die exact op 8000 staat in de modem.
Maar goed ik download nagenoeg nooit meer alleen updates dus maakt het me weinig uit qua snelheid.
De upload zou ik toch wel minimaal 5mbit graag willen hebben voor me servertje en de cctv om op afstand met een beetje vloeiend beeld te kunnen bekijken.
Helemaal mooi zou zijn als er 100mbit upload was dan had ik mooi een webSDR hier laten draaien op de 11m, aangezien dat best wat bandbreedte kan vreten
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19-DT-170 » 04 maart 2013, 13:29

vincenttor: Als je verbinding op exact 8000 staat, kan het niet zo zijn dat je op een ADSL centrale zit ipv op een ADSL2 centrale?
KPN heeft nl nog niet alle ADSL centrales omgebouwd, en ADSL heeft een maximum snelheid van 8Mb/s.
Toen ik in mijn huurappartement woonde, kon ik alleen ADSL krijgen. KPN had de centrale toen nog niet omgebouwd,
en waren dat ook voorlopig niet van plan. Dus ondanks dat ik vrij dicht bij de centrale zat kon ik niet hoger dan 8Mb/s krijgen.
En ik kijk ook uit naar de uploadsnelheid. Ik denk dat daar best wel veel voordeel mee te halen is.
Inderdaad streamen, maar ook VPN. Wat mail betreft maakt mij dat niets uit.
Ik heb een oude Linux bak als SMTP relay ingericht. Alle mails worden naar die bak gestuurd, dus mails van 10MB zijn binnen een paar secondes de deur uit. Dat die Linux bak er een half uur over doet om de mails over het lijntje de wijde wereld in te persen, daar lig ik niet van wakker. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 04 maart 2013, 21:22

Durf ik niet zeker te zeggen, zal wel weer eens kpn bellen vragen hoe of dit zit.
Wie weet zal dat wel het "probleem" zijn dat hij zo netjes op 8000 verbonden is.
Servertje draaien kan je zeker leuke dingetjes mee doen , bijv idd een smtp server ;)
Mijn servertje dat draait is een windows machine aangezien de cctv kaart software alleen voor windows geschreven is en volgens mij werkt het niet met zo een windows emulator.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 11 jun 2013, 17:30

Dus om nog even terug te komen op dat mijn verbinding was afgeknepen.

Sinds een paar dagen klapt de aardlek eruit, zomaar vanuit het niets.
Modem dus ook uit natuurlijk, hij start opnieuw op , alles werkte ( 8/1 Mbit)
Uurtje later geen verbinding meer/telefoon dus ik denk dat komt wel terug, ben aan het werk gegaan en later dat ik thuis was rond 19.00 werkte er nog niks
Alles nakijken, modem resetten, fabrieks instellingen, naar het ISRA punt of hoe dat heet, kabel zo kort mogelijk en testen maar geen verbinding.

Wel zag ik ineens in de modem staan dat de waardes vele malen hoger waren waar die mee verbonden zou moten zijn , maar ik dacht dit is misschien het maximale qua snelheid dat de modem aan kan en omdat er geen verbinding is geeft hij de max waardes.
Zo een figuur aan de telefoon gehad en alle stappen nog maar gedaan die ik al getest had, en hij kwam tot de conclusie dat we er niet uitkwamen wat ik al van te voren had gezegd en hij ging een aantekening maken zodat de technische mensen hier over gingen terug bellen.
Er waren ook geen storingen bekend bij ze dus het was individueel volgens hem.
Vanmorgen test ik, huh, verbinding, speedtest , en wat denk je.

Afbeelding


Hiervoor had ik namelijk
Afbeelding

Nu komt het mooie, ik had een tijdje geleden gevraagd of we er wat mee op zouden schieten als we een ander abonnement zouden nemen 35/4 mbit VDSL2,
nee meneer , uw lijn ondersteund dit niet, de afstand naar de centrale is te lang, dit dat blabla, maar ik vond het al verdacht ook dat mijn snelheid exact in de modem op 8000 kbit/s stond ,
moet echt stom toeval zijn door de lengte van de kabel dat er op het einde voldoende signaal overblijft dat hij op 8000 staat.

Nu zat ik eventjes te speuren en las dit :
Andere varianten van DSL zijn:

ADSL 8 km, 8 Mbps download, 1 Mbps upload[1]
SDSL 4 km, 2,3 Mbps download, 2,3 Mbps upload[1]
ADSL2+ 6 km, 25 Mbps download, 3,5 Mbps upload[1][2]
ADSL2+ 6 km, 25 Mbps download, 1,3 Mbps upload[1][3]

De nieuwste versie heet VDSL2 en is op voornamelijk twee punten verbeterd:

De snelheid is opgetrokken tot 100 Mbps up- en download,
De maximale afstand tussen aansluiting en centrale is verhoogd naar 3500 meter.
Maximum theoretische snelheid wordt vaker gehaald.


VDSL2 de afstand is max 3500m, als ik de afstand check vanaf mijn huis adres geeft hij 2166 Meter op.
En nu uiteindelijk heb ik zomaar vanuit het niets een toenamen van 11mbit download qua verbinding.

Beetje raar verhaal allemaal he !??!?
Ben natuurlijk erg blij met deze snelheid, ook de gok genomen om de modem te resetten met misschien de kans dat hij terug zou springen naar 8mbit maar dit blijft netjes 20 mbit ;)
Laatst bijgewerkt door vincenttor op 11 jun 2013, 17:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 11 jun 2013, 17:39

Turfsteker 19MTS001
 

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19-DT-170 » 11 jun 2013, 18:58

Volgens mij, als je 100Mbit wilt halen op VDSL, dan dienen er twee aderparen te worden gebruikt.
Een enkel aderpaar zou max 50Mb/s halen.
Heb je het modem weer op de oude plaats gezet, of hangt hij nu rechtstreeks aan het ISRA?
Want het kan ook aan je eigen bekabeling liggen dat je nooit hoger dan 8Mb/s haalde..
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 11 jun 2013, 19:28

Nee dit had ik getest voor de zekerheid , maar hij staat weer netjes op zn oude plaats en geeft de zelfde snelheid als de bovenstaande speedtest van 17 mbit.
100Mbit halen zie ik nog niet gebeuren, ook niet omdat het abonnement niet verkrijgbaar is 50/5 is wat ik maximaal geien heb bij telfort.

de download snelheid is voldoende, heb liever dat de upload snelheid symmetrisch is.
20mbit upload is zat ;)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bravo Sierra » 12 jun 2013, 08:57

Download 1,56 Mb, Upload 1,07 Mb Voor Cambodjaanse begrippen niet slecht :mrgreen:
Meestal ben ik al blij dat het werkt, hier heb je geen week zonder storing en/of heel traag internet.
Bravo Sierra
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2013, 09:46
Woonplaats: Siem Reap, Cambodja

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 12 jun 2013, 09:13

dan heb je nog best een goede snelheid,
in zuid Frankrijk hebben we op het moment 0.6 mbit download 0.2 mbit upload en de storing nog maar niet over te spreken.
Vorige week over gestapt op een nieuwe isp maar zelfde drama, alleen de verbinding komt wat sneller terug online.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 133 gasten