Fabels en waarheden over GSM en UMTS deel 2

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Fabels en waarheden over GSM en UMTS deel 2

Berichtdoor ZCV keistad » 28 feb 2007, 22:30

Dit verhaal is puur vastgesteld op feiten en getallen. Uiteraard kun je uitvoerig discussiëren of de veilige waardes van het elektrisch veld niet te hoog of te laag zijn. Dit soort zaken zijn dermate ingewikkeld dat we pas over 20 jaar meer zekerheid hebben of dat de septische mensen van GSM en UMTS gelijk hebben.
In de bevolking is op dit moment een brede discussie gaande of dat men wel een GSM maar nu zeer vaak een UMTS zendmast op het dak van hun flat wil hebben. Op basis van de meetgegevens zou het eerder veiliger zijn dan gevaarlijker dan GSM. Het is denk ik meer een gevoelskwestie en de angst van het onbekende. Tegen gsm zendmasten is ook veel verzet en onrust geweest.

Zoals het artikel in de Elektron op basis van objectiviteit heeft plaatsgevonden, (dit artikel heb ik wat moeten inkorten en aanpassen daar het wel aardig technisch is) zou de overheid of een objectieve instantie deze metingen moeten bevestigen en dit naar de bevolking moeten communiceren. Daar schort het volgens mij behoorlijk aan, waardoor veel mensen hun hakken in het zand zetten en in verzet gaan tegen de UMTS masten. Ik kan uiteraard makkelijk praten, daar ik geen UMTS mast op mijn dak heb staan. Maar of we in deze steeds sneller wordende maatschappij om deze technologische ontwikkeling heen kunnen betwijfel ik ten zeerste. Dus zal ook dit gebeuren wel weer uit de lengte of breedte gehaald worden en gerealiseerd worden.
Als mensen interesse hebben in het artikel uit de Elektron, kan ik deze wel kopiëren.
Zoals ik al schreef is deze informatie verkregen uit de Elektron en de schrijver van het artikel is Willem van Gaalen, Senior Stralingshygiënist en lid van de EMC EMF commissie.

De GSM UMTS digineut
ZCV keistad
 

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 143 gasten